Polacy kochają to rozwiązanie. Codziennie korzystają z niego w sklepach

W obliczu ciągle rosnących cen Polacy chętnie korzystają z programów lojalnościowych w sklepach i supermarketach. Robią one prawdziwą furorę i korzysta z nich zdecydowana większość ankietowanych - wynika z najnowszego badania dla Wirtualnej Polski.

Polacy kochają karty zniżkowe w dyskontachPolacy kochają karty zniżkowe w dyskontach
Źródło zdjęć: © East News | Piotr Kamionka/REPORTER

W badaniu na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna dla Wirtualnej Polski sprawdziliśmy, jak dużo osób korzysta z kart lub aplikacji lojalnościowych na telefon, które oferują sklepy i supermarkety. Okazuje się, że Polacy kochają to rozwiązanie i robi ono furorę w naszym kraju.

Zdecydowana większość ankietowanych, bo aż 80 proc., przyznała, że korzysta z programów lojalnościowych. 20 proc. respondentów odpowiedziało natomiast, że w nich nie uczestniczy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Niezręczne słowa z rządu? Minister pytany o "skutki ujemne"

Polacy znaleźli rozwiązanie na drożyznę

"Czy odczuwasz realne korzyści z korzystania z kart lub aplikacji lojalnościowych albo zniżkowych?" - brzmiało kolejne pytanie, które usłyszeli uczestnicy badania korzystający z takich programów (883 osoby).

Aż 71 proc. z nich stwierdziło, że odczuwa korzyści z używania kart lojalnościowych w sklepach ("zdecydowanie tak" - 22 proc.; "raczej tak" - 49 proc.). Przeciwnego zdania było 19 proc. respondentów, którzy nie dostrzegają, by płynęły z tego jakieś profity ("zdecydowanie nie" - 2 proc.; "raczej nie" - 17 proc.). 10 proc. ankietowanych nie miało zdania w tej sprawie.

© WP

Najpopularniejsze zniżki w Biedronce, Lidlu i Żabce

W ostatnim pytaniu respondenci mieli wskazać, z których kart lub aplikacji lojalnościowych korzystają chociaż od czasu do czasu.

Miażdżąca większość spośród uczestniczących w programach wybiera kartę Biedronki (90 proc.). Drugie miejsce zajęła aplikacja lojalnościowa Lidla (53 proc.), a trzecie - Żabki (28 proc.). Ankietowani wskazywali także programy lojalnościowe Auchan i Carrefour (po 20 proc.), Dino (5 proc.) oraz Netto i Aldi (po 4 proc.).

© WP

Badanie dla Wirtualnej Polski na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna przeprowadzono w dniach 28 kwietnia - 2 maja 2023 roku metodą CAWI na reprezentatywnej grupie 1029 pełnoletnich Polaków.

Źródło: WP Wiadomości

Starożytne odkrycie w Kluczkowicach. Zagadka wielkiego znaleziska rozwiązana

Wybrane dla Ciebie
Ukraińcy znów zaskakują. Nowy, tani i skuteczny dron
Ukraińcy znów zaskakują. Nowy, tani i skuteczny dron
Obrażali Tuska na stadionie. Polacy zabrali głos w sondażu
Obrażali Tuska na stadionie. Polacy zabrali głos w sondażu
Szokujący internetowy trend. Toksykolog ostrzega
Szokujący internetowy trend. Toksykolog ostrzega
Izrael odpowie na ataki Hamasu. Zapowiedź Netanjahu
Izrael odpowie na ataki Hamasu. Zapowiedź Netanjahu
Kim jest Ukrainiec oskarżany o wysadzenie Nord Stream? Udzielił wywiadu w TVP
Kim jest Ukrainiec oskarżany o wysadzenie Nord Stream? Udzielił wywiadu w TVP
Putin gotowy na układ ws. Ukrainy? Chodorkowski nie ma wątpliwości
Putin gotowy na układ ws. Ukrainy? Chodorkowski nie ma wątpliwości
Poplecznik Putina odsunięty. Jest nowa prezydent Republiki Serbskiej
Poplecznik Putina odsunięty. Jest nowa prezydent Republiki Serbskiej
Nawrocki stawia rządowi warunek. "Musi to zostać wzięte pod uwagę"
Nawrocki stawia rządowi warunek. "Musi to zostać wzięte pod uwagę"
Izrael wznowi działania wojenne? Minister apeluje do Netanjahu
Izrael wznowi działania wojenne? Minister apeluje do Netanjahu
Napad rabunkowy w Luwrze. "Rozpoczęła się ewakuacja"
Napad rabunkowy w Luwrze. "Rozpoczęła się ewakuacja"
Hołownia ambasadorem w USA? "Bardzo zabiega o tę posadę"
Hołownia ambasadorem w USA? "Bardzo zabiega o tę posadę"
Brytyjskie media piszą o Polakach. Szykują się i zbroją na Rosję
Brytyjskie media piszą o Polakach. Szykują się i zbroją na Rosję