Polacy kochają to rozwiązanie. Codziennie korzystają z niego w sklepach

W obliczu ciągle rosnących cen Polacy chętnie korzystają z programów lojalnościowych w sklepach i supermarketach. Robią one prawdziwą furorę i korzysta z nich zdecydowana większość ankietowanych - wynika z najnowszego badania dla Wirtualnej Polski.

Polacy kochają karty zniżkowe w dyskontachPolacy kochają karty zniżkowe w dyskontach
Źródło zdjęć: © East News | Piotr Kamionka/REPORTER

W badaniu na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna dla Wirtualnej Polski sprawdziliśmy, jak dużo osób korzysta z kart lub aplikacji lojalnościowych na telefon, które oferują sklepy i supermarkety. Okazuje się, że Polacy kochają to rozwiązanie i robi ono furorę w naszym kraju.

Zdecydowana większość ankietowanych, bo aż 80 proc., przyznała, że korzysta z programów lojalnościowych. 20 proc. respondentów odpowiedziało natomiast, że w nich nie uczestniczy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Niezręczne słowa z rządu? Minister pytany o "skutki ujemne"

Polacy znaleźli rozwiązanie na drożyznę

"Czy odczuwasz realne korzyści z korzystania z kart lub aplikacji lojalnościowych albo zniżkowych?" - brzmiało kolejne pytanie, które usłyszeli uczestnicy badania korzystający z takich programów (883 osoby).

Aż 71 proc. z nich stwierdziło, że odczuwa korzyści z używania kart lojalnościowych w sklepach ("zdecydowanie tak" - 22 proc.; "raczej tak" - 49 proc.). Przeciwnego zdania było 19 proc. respondentów, którzy nie dostrzegają, by płynęły z tego jakieś profity ("zdecydowanie nie" - 2 proc.; "raczej nie" - 17 proc.). 10 proc. ankietowanych nie miało zdania w tej sprawie.

© WP

Najpopularniejsze zniżki w Biedronce, Lidlu i Żabce

W ostatnim pytaniu respondenci mieli wskazać, z których kart lub aplikacji lojalnościowych korzystają chociaż od czasu do czasu.

Miażdżąca większość spośród uczestniczących w programach wybiera kartę Biedronki (90 proc.). Drugie miejsce zajęła aplikacja lojalnościowa Lidla (53 proc.), a trzecie - Żabki (28 proc.). Ankietowani wskazywali także programy lojalnościowe Auchan i Carrefour (po 20 proc.), Dino (5 proc.) oraz Netto i Aldi (po 4 proc.).

© WP

Badanie dla Wirtualnej Polski na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna przeprowadzono w dniach 28 kwietnia - 2 maja 2023 roku metodą CAWI na reprezentatywnej grupie 1029 pełnoletnich Polaków.

Źródło: WP Wiadomości

Starożytne odkrycie w Kluczkowicach. Zagadka wielkiego znaleziska rozwiązana

Wybrane dla Ciebie
Tragedia na Teneryfie. Potężna fala porwała turystów
Tragedia na Teneryfie. Potężna fala porwała turystów
Podróżowali ze sprzętem hakerskim. Trafili do aresztu
Podróżowali ze sprzętem hakerskim. Trafili do aresztu
Nowa strategia bezpieczeństwa USA. Na Kremlu się cieszą
Nowa strategia bezpieczeństwa USA. Na Kremlu się cieszą
Poranek Wirtualnej Polski. Gościem programu jest Michał Gramatyka
Poranek Wirtualnej Polski. Gościem programu jest Michał Gramatyka
Długi Polaków. Prawie 2 mln zalega ze spłatami
Długi Polaków. Prawie 2 mln zalega ze spłatami
Referendum w Cieszynie nieważne. Frekwencja nie osiągnęła progu
Referendum w Cieszynie nieważne. Frekwencja nie osiągnęła progu
Sytuacja w szpitalach. Polacy surowo ocenili
Sytuacja w szpitalach. Polacy surowo ocenili
Śmierć 17-latka w parku rowerowym. Są wyniki sekcji zwłok
Śmierć 17-latka w parku rowerowym. Są wyniki sekcji zwłok
Ojciec księdza Olszewskiego z zarzutami. To nie koniec kłopotów
Ojciec księdza Olszewskiego z zarzutami. To nie koniec kłopotów
Zachód Polski powyżej 15 st. C. Prognozy już potwierdzają
Zachód Polski powyżej 15 st. C. Prognozy już potwierdzają
Netflix przejmie Warner Bros.? Trump chce się zaangażować
Netflix przejmie Warner Bros.? Trump chce się zaangażować
Działo się w nocy. Tajlandia zaatakowała cele w Kambodży
Działo się w nocy. Tajlandia zaatakowała cele w Kambodży