wp

PiS kampanią billboardową uderza w nadzwyczajną kastę. Tylko że sędzia od kiełbasy dawno nie żyje

Jednym z symboli tzw. nadzwyczajnej kasty sędziowskiej w ramach kampanii billboardowej Polskiej Fundacji Narodowej "Sprawiedliwe sądy" jest sędzia Zbigniew J., który 11 lat temu ukradł kiełbasę za 6,9 zł oraz prowadził samochód pod wpływem alkoholu. Jego sprawa jest opisana na stronie internetowej kampanii. Jak ustaliła Wirtualna Polska, sędzia Zbigniew J. od dwóch lat nie żyje, a nie orzekał od 2006 r.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Premier Beata Szydło na konferencji poświeconej kampanii "Sprawiedliwe sądy"
Premier Beata Szydło na konferencji poświeconej kampanii "Sprawiedliwe sądy" (Forum, Fot: Adam Chełstowski)

Na stronie kampanii "sprawiedliwe sądy" w zakładce "nadzwyczajna kasta" wymieniona jest m.in. sprawa sędziego Zbigniewa J. "Sędzia z Tarnobrzega pod koniec 2006 roku wpadł na kradzieży kiełbasy w stalowowolskim markecie. Następnego dnia jechał do Tarnobrzega, by swoim przełożonym wytłumaczyć tę sprawę, lecz nie dojechał. Wpadł do rowu uciekając przed policyjną kontrolą. We krwi sędziego wykryto 2,36 promila alkoholu" - czytamy na stronie.

WP.PL
Podziel się
wp

Opisane wydarzenia są prawdziwe. Po tym, jak sędzia dopuścił się kradzieży, a następnie został złapany za jazdę pod wpływem alkoholu, złożył rezygnację z zawodu. Nie orzekał od 2006 roku. Cztery lata później został skazany na rok więzienia w zawieszeniu na dwa lata.

Zobacz, jak premier Beata Szydło zapowiada reformę sądownictwa:

Zbigniew J. był sędzią przez ponad 30 lat. Jak ustaliliśmy, nie żyje od dwóch lat. Teraz jest jednym z symboli kampanii, która ma m.in. pokazać, że niezbędne są zmiany personalne w polskim wymierzę sprawiedliwości. – Mój tata nie żyje. Co tu komentować, co mam pani powiedzieć – usłyszeliśmy od Moniki, córki sędziego Zbigniewa J.

wp

Polska Fundacja Narodowa, która stoi za kampanią "Sprawiedliwe sądy" i jest finansowa z pieniędzy spółek Skarbu Państwa, została powołana do tego, by promować wizerunek Polski za granica. Póki co przekonuje Polaków do reformy sadownictwa autorstwa PiS, mimo że sama podaje sondaż według którego 80 proc. Polaków popiera taką reformę.

- W kampanii dotyczącej polskiego wymiaru sprawiedliwości mówimy jak jest. Pokazywanie patologii polskiego sądownictwa ma zachęcać do jego zmiany - mówi PAP prezes fundacji Cezary Jurkiewicz. Jak dodał, istotna jest merytoryczna treść kampanii, a nie wyimaginowane afery. Na konferencji poświęconej kampanii premier Beata Szydło powtórzyło hasło z billboardów: "Nie zgadzajmy się, żeby zostało tak, jak było".

Polub WP Wiadomości
wp
wp
wp
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Ważne
0
Smutne
0
Ciekawe
0
Irytujące
Trwa ładowanie
.
.
.