PIP: supermarkety wykorzystują swoich pracowników
Kontrole przeprowadzone w supermarketach przez Państwową Inspekcję Pracy, wykazały rażące łamanie praw pracowników. Jak poinformowała dyrektor Departamentu Prawnego inspekcji doktor Anna Hinc, główne przewinienia supermarketów to nieprzestrzeganie przepisów o czasie pracy oraz nie udzielanie urlopów wypoczynkowych.
26.04.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Kontrole wykazały, że osoby zatrudnione w supermarketach pracują w niedziele, święta i dni dodatkowe wolne od pracy, często nie otrzymując w zamian ani dni wolnych ani żadnej rekompensaty finansowej.
Inne nieprawidłowości dotyczą nie udzielania urlopów wypoczynkowych. Według Hinc, pracownicy zatrudniani są najczęściej na podstawie umów terminowych. Kiedy umowa się kończy - pracownik odchodzi, a sprawy związane z należnymi urlopami wypoczynkowymi pozostają nie rozwiązane.
Łamane są również przepisy dotyczące wynagrodzeń za pracę. Kontrole przeprowadzone w 58 supermarketach w całej Polsce spowodowały wypłacenie pracownikom ponad 750 tys. złotych.(kar)