Trwa ładowanie...
d2ezcbp

Paryż stawia na rowery i tramwaje

Merostwo Paryża, kierowane przez większość
złożoną z socjalistów i Zielonych, przyjęło kontrowersyjny plan ograniczenia o 40% ruchu samochodowego
w stolicy Francji do roku 2020. Dzięki temu w Paryżu ma pojawić się więcej rowerów i pojazdów komunikacji miejskiej.

d2ezcbp
d2ezcbp

Po miesiącach polemik, plan opracowany przez ekipę mera Bertranda Delanoe, który wypowiedział wojnę korkom i zanieczyszczeniu, został przyjęty głosami lewicy i Zielonych. Prawica (UMP) była przeciw, a centrum (UDF) wstrzymało się od głosu.

Plan ma doprowadzić do obniżenia o 60% emisji gazów cieplarnianych do roku 2020 w imię "zdrowia publicznego".

Definitywne wprowadzenie w życie tego planu ma nastąpić jednak dopiero w 2008 r. po konsultacjach społecznych i wyborach municypalnych 2008 r.

Wśród krytyków planu są liczni użytkownicy samochodów mieszkający w Paryżu lub regionie paryskim, zaniepokojeni wydłużeniem czasu codziennych przejazdów między miejscami zamieszkania a pracy.

d2ezcbp

Także paryska Izba Handlowo-Przemysłowa skrytykowała plan, który według niej "niedostatecznie bierze pod uwagę konieczność rozwoju gospodarczego".

Plan przewiduje istotne zmniejszenie obecności samochodów w mieście, czemu towarzyszyć ma poprawa transportu publicznego i przyznanie pierwszeństwa autobusom i rowerom.

Przewidziano powstanie połączeń tramwajowych na obrzeżach stolicy oraz zamknięcie ekspresowej drogi przecinającej Paryż z zachodu na wschód wzdłuż Sekwany.

Już latem 2007 r. w Paryżu ma się pojawić 14 tys. rowerów - na wzór Amsterdamu i niektórych innych miast europejskich, żeby zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza samochodowymi spalinami. Rowery mają być dostępne za niewielką opłatą na tysiącu przystanków.

d2ezcbp
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2ezcbp
Więcej tematów