Od poniedziałku polski "Newsweek"
W poniedziałek na polskim rynku prasowym pojawi się nowy tygodnik - Newsweek Polska. Jest to polska edycja renomowanej amerykańskiej gazety.
02.09.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
"Newsweek Polska" będzie miał charakter bardziej społeczno-informacyjny niż polityczno-informacyjny, do czego są przyzwyczajeni czytelnicy Wprost i Polityki. Oprócz artykułów na tematy polityczne i gospodarcze, w każdym numerze "Newsweeka" będzie dużo tekstów dotyczących obyczajowości, nauki, kultury i rozrywki. Znajdą się także wiadomości z życia gwiazd - to, czego nie ma w "Polityce" czy "Wprost" - powiedział redaktor naczelny gazety Tomasz Wróblewski.
Zdaniem Wróblewskiego, polski "Newsweek" nie będzie podsumowaniem bieżących wydarzeń. Większość tematów będzie miało charakter ponadczasowy.
Wróblewski przyznał, że nowy tygodnik ma nie tylko odebrać czytelników tygodników "Wprost" i "Polityka", ale również odbiorców prasy kobiecej. "Newsweek Polska" prawie w 100% będzie się składał z tekstów rodzimych polskich dziennikarzy. Przedruki z amerykańskiej edycji będą rzadkością - zapewnił redaktor naczelny.
Do każdego numeru będą załączane dodatki tematyczne dotyczące problematyki zdrowotnej, nauki czy kultury. Pierwsze wydanie gazety będzie liczyć 116 stron, z czego 90 stron redakcyjnych. Resztę stanowić będą reklamy. Nakład pierwszego numeru to 400 tys. egzemplarzy. "Newsweek Polska" będzie kosztował 3 zł. (miz)