Obchodzimy Dzień Sprzątania Biurka

Kurz, niepotrzebny papier czy stara gazeta w miejscu pracy odbierają energię do pracy. We wtorek nadarza się znakomita okazja, żeby zabrać się za gruntowne porządki - obchodzimy Dzień Sprzątania Biurka.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Kalendarz obfituje w różne ciekawe święta. Na dobrą sprawę, każdego dnia coś świętujemy. W Kalendarzu Świąt Nietypowych 8 stycznia przypada Dzień Sprzątania Biurka.

W zasadach Feng Shui, chińskiej praktyki planowania w celu osiągnięcia zgodności ze środowiskiem naturalnym, podkreśla się, że wszystko, co nagromadziło się w naszych szafach, szufladach czy biurkach, a nie było i nie jest używane - blokuje energię i uniemożliwia nadejście korzystnych zmian.

Bałagan rozprasza myśli, skłania do odkładania spraw na później, pozbawia inicjatywy. Według Feng Shui, jeśli grzęźniemy w stosach rupieci, nie jesteśmy zdolni ani do racjonalnego, ani twórczego myślenia. Wyrzućmy wszystko to, co niepotrzebne, wyczyśćmy szuflady, sprzęty biurowe, klawiaturę komputera itp. - radzą specjaliści od Feng Shui. Podkreślają, że porządkowanie, sprzątanie i wyrzucanie to robienie miejsca dla czegoś nowego.

Od dobrej organizacji dokumentów oraz czasu zależy nasz sukces. Zacznijmy od biurka, przy którym pracujemy - przekonuje Ewelina Daniła, właścicielka firmy szkoleniowej dla biznesmenów.

Radzi, żeby na blacie biurka zostawić wyłącznie przedmioty, którymi posługujemy się codziennie: komputer, notatnik, terminarz, długopisy i ołówki (tylko te piszące). Inne rzeczy, z których korzystamy rzadziej, na przykład zszywacz, taśma klejąca, spinacze czy chusteczki higieniczne, mogą z powodzeniem trafić do szuflady - sugeruje. Na biurku nie powinny leżeć prywatne rachunki, prospekty turystyczne czy oferty kredytu na zakup samochodu i inne osobiste rzeczy, które odrywają od pracy - przestrzega Daniła.

Jej zdaniem, na biurku należy mieć rozłożone dokumenty dotyczące tylko jednej sprawy. Inne rzeczy do zrobienia nie będą nas wtedy rozpraszać i szybciej uporamy się z pracą - przekonuje.

Z badań przeprowadzonych na menedżerach wynika, iż 50 z 52 respondentów nie przyznałoby awansu komuś, kto ma wiecznie bałagan na biurku. A według "Wall Street Journal" przeciętny amerykański kierownik marnuje 6 tygodni rocznie na szukanie brakujących mu informacji na zabałaganionych biurkach (to daje jedną godzinę dziennie!) - mówi Daniła.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Thomas Rose zaprzysiężony na nowego ambasadora USA w Polsce
Thomas Rose zaprzysiężony na nowego ambasadora USA w Polsce
Wysiedli na stacji w Kłodzku. Gdzie są Kamil i Rafał?
Wysiedli na stacji w Kłodzku. Gdzie są Kamil i Rafał?
Decyzja Indii ws. ropy z Rosji. Trump oczekuje podobnego ruchu Chin
Decyzja Indii ws. ropy z Rosji. Trump oczekuje podobnego ruchu Chin
Operacja przeciw Wenezueli. Trump wskazuje nowy cel
Operacja przeciw Wenezueli. Trump wskazuje nowy cel
Izrael szykuje plan na wypadek wznowienia  walk z Hamasem
Izrael szykuje plan na wypadek wznowienia walk z Hamasem
Media: Ukraina nie wierzy już w Trumpa
Media: Ukraina nie wierzy już w Trumpa
Wyniki Lotto 15.10.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Wyniki Lotto 15.10.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
"Przekazaliśmy wszystkie ciała". Najnowsze oświadczenie Hamasu
"Przekazaliśmy wszystkie ciała". Najnowsze oświadczenie Hamasu
Trump grozi Hamasowi. "Izrael wróci, jak tylko powiem słowo"
Trump grozi Hamasowi. "Izrael wróci, jak tylko powiem słowo"
Tragiczny wypadek w Tatrach. Jeden turysta nie żyje, drugi jest ranny
Tragiczny wypadek w Tatrach. Jeden turysta nie żyje, drugi jest ranny
Wiązanka na komisji. Nie wiedział, że ma włączony mikrofon
Wiązanka na komisji. Nie wiedział, że ma włączony mikrofon
Awantura podczas obrad komisji. Koalicja przegrała głosowanie
Awantura podczas obrad komisji. Koalicja przegrała głosowanie