ycipk-3vdn0x
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

O. Rydzyk o Dworaku: działa na zlecenie... no, kogoś

Fundacja Lux Veritatis zapowiada, że przed sądem będzie walczyć o koncesję na nadawanie Telewizji Trwam na multipleksie cyfrowym. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji odrzuciła wniosek telewizji, bo w ocenie Rady powodzenia temu przedsięwzięciu nie wróży sytuacja finansowa fundacji. Głos zabrał też szef fundacji: - Działa na zlecenie... no, kogoś - mówił redemptorysta o prezesie KRRiT w Telewizji Trwam i Radiu Maryja.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
O. Tadeusz Rydzyk
O. Tadeusz Rydzyk (PAP, Fot: Tytus Żmijewski)
ycipk-3vdn0x

Radio Maryja podało w wieczorem, że Fundacja Lux Veritatis, z związku z nieprzyznaniem przez KRRiT koncesji dla Telewizji Trwam na nadawanie programu na multipleksie cyfrowym, "złoży skargę do sądu cywilnego". Rozgłośnia powołała się na dyrektora finansowego Fundacji Lux Veritatis Lidię Kochanowicz.

Kochanowicz na antenie Radia Maryja skomentowała też wcześniejsze wypowiedzi przewodniczącego KRRiT Jana Dworaka. Mówiła, iż Dworak nie powiedział o tym, "że zysk Fundacji w poszczególnych latach był bardzo wysoki" a te dane są ogólnie dostępne.

Zysk - według Lidii Kochanowicz - wynosił 1 mln zł, w kolejnych latach 6,5 oraz 3,5 mln zł w kolejnych latach podczas gdy firmy, które uzyskały koncesje, "osiągały wyniki ujemne w wysokości ponad 2,6 mln zł, 2,2 mln zł, czy 1 mln zł, czy 3 tys. zł, bądź uzyskiwały zysk w wysokości 5 tys. zł czy 19 tys. zł".

ycipk-3vdn0x

Dodała, że nadużyciem jest stwierdzenie o pozyskiwaniu przychodów operacyjnych ze zbiórek kościelnych, "ponieważ fundacja nie jest kościelną osobą prawną".

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Jan Dworak mówił podczas wcześniejszej konferencji, że o odrzuceniu wniosku o przyznanie koncesji na nadawanie TV Trwam na multipleksie cyfrowym zdecydowały względy ekonomiczno-finansowe. Zdaniem KRRiT ubiegająca się o nią Fundacja Lux Veritatis nie gwarantowała powodzenia tego przedsięwzięcia.

Przewodniczący KRRiT poinformował, że roczne koszty nadawania na multipleksie to ok. 10 mln zł. - Tymczasem z dokumentów, które wpłynęły do KRRiT, wynika, że działalność operacyjna Fundacji Lux Veritatis w ciągu ostatnich trzech lat przynosiła stratę, a pozostałe przychody - najprawdopodobniej zbiórki wśród wiernych malały - mówił.

Prezes Fundacji o. Tadeusz Rydzyk powiedział w Telewizji Trwam i Radiu Maryja, że decyzje KRRiT "to bardzo świadome, bardzo dokładnie zaplanowane działanie na szkodę Kościoła". - To jest jeden z etapów szkodzenia Kościołowi, zresztą jest to automatycznie działanie na szkodę Polski. Popatrzmy jaka Polska mogłaby być i spytajmy, dlaczego tak nie jest. Dodałbym, co ci rządzący robią dla Polski, dla jednoczenia narodu wokół wszystkich problemów naszych, dla rozwoju wszystkich - mówił o. Rydzyk.

ycipk-3vdn0x

Zakonnik podkreślił, że "pan przewodniczący Dworak i KRRiT postąpili wbrew prawu, złamali prawo już przy przyznawaniu miejsc na multipleksie". - Teraz to, co pan przewodniczący mówi o nas, to jest po prostu obłudne odwracanie uwagi od swoich nieprawidłowości. Działa na zlecenie... no, kogoś... Wpisuje się w szkodzenie Kościołowi, niszczenie Polski - dodał o. Rydzyk.

Polub WP Wiadomości
ycipk-3vdn0x
ycipk-3vdn0x