Świat"Nowa Polka babci". Polska ambasada interweniuje ws. niemieckiej reklamy

"Nowa Polka babci". Polska ambasada interweniuje ws. niemieckiej reklamy

Ambasada RP w Berlinie chce usunięcia kontrowersyjnej reklamy „Nowa Polka babci”. Zdaniem MSZ kampania ta ma znamiona rasistowskie.

"Nowa Polka babci". Polska ambasada interweniuje ws. niemieckiej reklamy
"Nowa Polka babci". Polska ambasada interweniuje ws. niemieckiej reklamy
Źródło zdjęć: © EASTNEWS | Wojtek Laski

Kierownictwo Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP zareagowało na doniesienia prasowe i głosy oburzenia ws. kampanii niemieckiej firmy Procura Care.

Przedsiębiorstwo zajmujące się zatrudnianiem opiekunek dla seniorów miało reklamować się hasłem "Nowa Polka babci" i fotografią uśmiechniętej seniorki w objęciach opiekującej się nią kobiety.

Zdjęciem sloganu podzielił się m.in. sekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Szymon Szynkowski vel Sęk, który dodał do niego swój komentarz: "Reklama, która uprzedmiotawia kobiety, w dodatku na tle narodowościowym, nie powinna mieć miejsca w przestrzeni publicznej".

"Reklamy już nie ma"

O tym, że interwencja jest bezzasadna, napisali dziennikarze Deutsche Welle. Skontaktowali się w tej sprawie z rzeczniczką prasową Deutsche Bahn (DB), niemieckiej kolei zarządzającej linią autobusową, w której pojawiła się reklama.

- To zdjęcie z ubiegłego roku - powiedziała.

Firma miała zareagować na krytykę lokalnego oddziału partii Lewica i artykułów w dzienniku "Nordwest Zeitung".

- Po cennej wskazówce od redakcji poprosiliśmy wtedy o rozmowę z zewnętrznym operatorem i reklama została usunięta z autobusu jesienią 2020 roku - stwierdziła rzeczniczka.

Procura Care odrzuca krytykę

Zdaniem rzecznika polskiej ambasady w Berlinie, Dariusza Pawłosia, Procura Care posługiwała się tym sloganem reklamowym "co najmniej od 2016 roku aż do roku bieżącego".

Miała to potwierdzić kancelaria adwokacka CBH Rechtsanwaelte, która występuje w imieniu agencji.

Zobacz też: Zbigniew Ziobro chce bezwzględnego dożywocia. Minister w KPRM nie ukrywał emocji

Jak twierdzi Pawłoś, 31 maja 2021 r. polska ambasada otrzymała pismo w tej sprawie. Kancelaria miała przyznać, że jej klient reklamuje się na autobusach komunikacji miejskiej w Oldenburgu od kwietnia ubiegłego roku do dziś.

Jak dodaje, treść pisma "w pełni potwierdza obawy resortu spraw zagranicznych".

- Niemiecka firma nie tylko nie widzi w tym sloganie nic obraźliwego, ale wręcz przeciwnie, twierdzi ona, że hasło reklamowe oddaje w pełni niemiecką rzeczywistość, i w związku z tym nie zamierza nic w tej sytuacji zmieniać - powiedział rzecznik polskiej ambasady.

Pawłoś dodał, że polska placówka czeka na reakcję dyrektora zarządzającego Procura Care na pismo, które wystosowała w tej sprawie.

Źródło: PAP/Deutsche Welle

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (133)