Trwa ładowanie...

"Nie pykło". Wpadka na budowie w Łodzi? Kolejarze wyjaśniają

Wpadka projektantów i wykonawców nowego połączenia kolejowego w Łodzi? Po ułożeniu dwóch odcinków tej samej linii kolejowej okazało się, że szyny nie mają szansy się spotkać. Mamy wyjaśnienie PKP-Polskie Linie Kolejowe.

Łódź. Dwa odcinki nowych torów "nie spotkały się" w pionie i poziomie Łódź. Dwa odcinki nowych torów "nie spotkały się" w pionie i poziomie Źródło: Facebook, UM Łódź
d2ordct
d2ordct

Kolejową wpadkę na swoim profilu w mediach społecznościowych pokazał Piotr Rachwalski, ekspert ds. transportu i były szef Kolei Dolnośląskich.

"Nie pykło. Miód. Łódź, przebudowa trasy w rejonie al. Włókniarzy i ul. Srebrzyńskiej pod wylot torów z tunelu średnicowego od strony Fabrycznej. Jakaś skucha projektowa związana ze zmianami lokalizacji torowisk. Tory położone są też na różnej wysokości" - napisał ekspert i pokazał zdjęcie.

Łódź. "Zmora polskiej kolei"

Pytany przez WP o to, jak to mogło się zdarzyć, Rachwalski nie mógł wręcz opanować śmiechu. - Na polskiej kolei bez zmian. "Nie zeszły się", czyli nie trafiły na siebie dwa odcinki tego samego toru. Budowane z dwóch stron odcinki różnią się zarówno położeniem w pionie, jak i w poziomie - zauważył.

- Nie powinno mieć to miejsca. Jednoznacznie pokazuje brak właściwego nadzoru i przygotowań do inwestycji kolejowych. To jest zmora polskiej kolei. Były dwa opracowania i z jednej strony korzystano ze starszej, a z drugiej z nowszej dokumentacji - wyjaśnił Rachwalski.

O zaskakujące efekty inwestycji zapytaliśmy w biurze prasowym PKP Polskie Linie Kolejowe.

d2ordct

PKP PLK: takie działanie jest zgodne ze sztuką budowlaną

"Nie ma błędu w budowie torów w Łodzi, przyjęta technologia nie powoduje dodatkowych prac. Sposób etapowania prac koło stacji Łódź Kaliska wynika z warunków dopuszczających likwidację starej kładki, dopiero po wybudowaniu nowej kładki nad torami na ulicy Srebrzyńskiej" - wyjaśnia Rafał Wilgusiak z PKP PLK w odpowiedzi.

"Przyjęta technologia prac wynikała z konieczności utrzymania przejścia kładką dla pieszych na ul. Srebrzyńskiej. Podpora starej kładki stała na trasie budowy nowego toru. Po wybudowaniu nowej kładki i usunięciu przeszkody - demontażu starej kładki, tor zostanie umieszczony w docelowym miejscu. Wykonawca nasunie tor - od strony Łodzi Żabieniec w wyznaczone miejsce i połączy z torem wybudowanym od strony Łodzi Kaliskiej. Takie działanie jest zgodne ze sztuką budowlaną" - dodaje przedstawiciel zarządcy infrastruktury kolejowej w Polsce.

Tymczasem tory w Łodzi już stają się tematem memów.

Kluczowa inwestycja kolejowa w Polsce ma też inny problem

Inwestycje kolejowe w Łodzi napotykają też inne problemy. Jak zauważa money.pl, aby budowa tunelu została dokończona, musi być dofinansowana. To efekt inflacji i rosnących cen materiałów budowlanych.

d2ordct

Przeczytaj też:

Zobacz też: Prof. Rychard nie ma wątpliwości. "Uchodźcy mogą być przydatni dla polskiego rynku pracy".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2ordct
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2ordct
Więcej tematów