"Zgoda buduje"
Hasło jest podstawą kampanii wyborczej. Zdaniem niektórych ekspertów to wręcz klucz do zwycięstwa w wyborach. Dobry slogan odwołuje się do emocji odbiorców, dlatego powinien być zwięzły i sugestywny. Skuteczne hasło działa na wyobraźnię i łatwo zapada w pamięć. Musi też odróżniać kandydata (partię) od innych. Pomaga gra słów ("Prawy człowiek lewicy") albo związek z aktualnymi oczekiwaniami społecznymi ("Gospodarka, głupcze!").
Wg amerykańskich doradców politycznych, slogan nie powinien liczyć więcej niż siedem słów (po pierwsze więc: lapidarność). Hasło musi też być łatwe do skandowania przez wyborców na wiecach - najlepiej, jeżeli składa się ze słów łatwych do wymówienia i zrozumienia.
Hasło powinno być dokończone, nie może dać się przerabiać tak, żeby stało się ośmieszające. Np. hasło PO "By żyło się lepiej" było często uzupełnianie przez słowo "Kolegom".
"Zgoda buduje" - z takim hasłem, nawiązującym do znanego przysłowia, Bronisław Komorowski wygrał wybory prezydenckie z 2010 r. Uzyskał 53,01% głosów.