Najlepiej zarabiające magazyny kolorowe
Tygodnik "Wprost" odnotował największe wpływy reklamowe w sierpniu
2007 roku. Spośród czołowych tytułów najwięcej straciła Polityka,
która znalazła się poza podium. Wszystkie monitorowane magazyny
zarobiły z reklam 127 982 656 zł.
"Wprost" (AWR Wprost) zwiększył w sierpniu 2007 cennikowe wpływy netto z reklam do 5 mln zł (wzrost o 0,86 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 roku), dzięki temu awansował na pozycję lidera - wynika z monitoringu rynku reklamy magazynów, firmy Expert Monitor.
Na drugim miejscu znalazła się "Przyjaciółka" (Edipresse Polska) - 4,4 mln zł (0,69 mln zł mniej niż w sierpniu 2006).
Trzecie miejsce przypadło dla miesięcznika "Claudia" (G+J Polska) - 4,17 mln zł (spadek o 0,24 mln zł).
Wszystkie monitorowane tytuły zarobiły w sierpniu 2007 roku 127 982 656 zł wobec 126 470 113 zł w 2006 r.
bez autopromocji * *
Rok / Miesiąc VIII.2007
TOP Medium Wpływy [zł]
Razem: magazyny 127 982 656 zł
WPROST 5 003 905 zł
PRZYJACIÓŁKA 4 470 484 zł
CLAUDIA 4 165 609 zł
NEWSWEEK POLSKA 3 977 435 zł
POLITYKA 3 636 350 zł
TELE TYDZIEŃ 3 469 346 zł
VIVA 3 129 039 zł
TWÓJ STYL 2 872 065 zł
GLAMOUR 2 371 878 zł
PRZEKRÓJ 2 350 938 zł
bez autopromocji * *
Rok / Miesiąc VIII.2006
TOP Medium Wpływy [zł]
Razem: magazyny 126 470 113 zł
PRZYJACIÓŁKA 5 163 486 zł
CLAUDIA 4 409 244 zł
POLITYKA 4 144 790 zł
WPROST 4 134 340 zł
GALA 3 209 867 zł
NEWSWEEK POLSKA 3 105 734 zł
VIVA 3 063 586 zł
TELE TYDZIEŃ 2 930 177 zł
TWÓJ STYL 2 726 277 zł
PRZEKRÓJ 2 718 463 zł
dane Expert Monitor opracowano na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów, bez autopromocji - expert-monitor.pl.
Podsumowanie wpływów reklamowych w sierpniu 2007 roku
z autopromocją
Rok / Miesiąc VIII.2006 VIII.2007
Media Wpływy [zł] Wpływy [zł]
Telewizja 368 060 029 zł 484 838 185 zł
Radio 97 960 915 zł 117 465 475 zł
Gazety 150 982 739 zł 176 849 857 zł
Magazyny 140 298 981 zł 139 929 627 zł
Kina 15 740 516 zł 13 560 528 zł
Razem 773 043 180 zł 932 643 672 zł