Multimedia Polska zdobywa rynek


Przychody Multimedia Polska w I półroczu 2007 r. wyniosły 202,4 mln
zł. Skorygowany zysk EBITDA przekroczył 101,1 mln zł. Multimedia
Polska to jeden z największych dostawców usługi Triple Play
(telewizja, internet, telefon).

09.08.2007 08:00

Multimedia Polska odnotowała wzrost sprzedawanych usług w większości segmentów. Porównując I półrocze 2006 r. do I półrocza 2007 r. wzrósł udział telewizji (z 46% do 48,7%) i internetu (z 18,9% do 20,7%). Zmniejszył się udział telefonii stacjonarnej (spadł z 33,1% do 28,3%).

Ze wszystkich usług Multimediów korzysta łącznie ponad 600 tys. abonentów.

- Podobne wyniki chcemy osiągać w III i IV kwartale tego roku. W samym lipcu sprzedano około 10 tys. usług. Na ten wynik złożyła się w dużej mierze rezygnacja z outsourcingu, na rzecz korzystania z własnych handlowców - powiedział wczoraj Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.

Ale również akwizycje. W II kwartale 2007 spółka kupiła 15 sieci telewizji kablowych, z 23,5 tys. abonentów. Jeszcze w tym roku planowane są kolejne przejęcia, co zwiększy liczbę abonentów o kolejne kilkanaście tysięcy.

- Wprowadzamy też nowe usługi i zapowiadamy kolejne. W maju była to cyfrowa telewizja kablowa w wysokiej rozdzielczości, a już niebawem uruchomimy video na żądanie - dodaje Rogowski. Na początku miesiąca Multimedia podały, że po 10 tygodniach od wprowadzenia usługi, umowy podpisało około 5 tys. osób.

Przez cały bieżący miesiąc trwają testy VoD, a we wrześniu usługa zostanie udostępniona komercyjnie.

W bibliotece znajdzie się około 300 filmów. Abonent otrzyma dostęp zarówno do dużych komercyjnych produkcji, jak i do kina niszowego. Wartość jednorazowego pobrania waha się w granicach od 7 do 15 zł za pozycję. Operator planuje też wprowadzenie nowych kanałów, ale nie podaje jakich.

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w II kwartale 2007 r. 35,6 mln zł, z czego 33,5 mln zł środków przeznaczono na inwestycje rozwojowe związane z budową i modernizacją sieci, a także podłączeniem nowych abonentów. Pozostałe nakłady zostały poniesione, m.in. w związku z rozbudową systemów informatycznych na potrzeby call center, a także z rozbudową systemu bilingowego. W całym I półroczu 2007 r. spółka zainwestowała ponad 73,6 mln zł, wyłączając wydatki na akwizycje sieci innych operatorów. Biorąc pod uwagę przejęcia, łączna kwota inwestycji wyniosła 128,1 mln zł.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)