Morawiecki jako św. Mikołaj. Tygodniki pokazały okładki, jedna odstaje od reszty
"Kto uwierzy w świętego Mikołaja" – grzmi tytuł jedynki "Newsweeka". "Wprost" i "Sieci" również poświęciły uwagę nowemu premierowi, chociaż każda w innym tonie. Mateusz Morawiecki zdaje się za to aż tak nie interesuje "DoRzeczy". Gwiazdą okładki został ktoś inny.
"Mateusz Morawiecki ma przypilnować gospodarki i funduszy z Unii, by nie zabrakło na 500+ i inne obietnice PiS" – to fragment zapowiadający artykuł numeru "Newsweeka" na najbliższy tydzień. Z okładki uśmiecha się nie kto inny, jak nowy premier – tyle że przebrany za św. Mikołaja, trzymającego prezent. Inaczej wygląda na okładce "Wprost". Tam tytuł brzmi "Rząd nowej zmiany". "Jaka będzie Polska 2018?" – zastanawia się redakcja.
Prawicowe tytuły nie powinny zaskoczyć, a jednak zaskakują. "Sieci" skupiają się na Morawieckim i ogłaszają "Nieoczekiwana zamiana miejsc" z podkreślonym na żółto "Nie". Ale "Do rzeczy" zdaje się ignorować temat. Zamiast nowego premiera okładkę zdobi "atakowany" Tadeusz Rydzyk. "Wściekłość lewicy na utratę monopolu" – czytamy. Chodzi o zacieśnienie więzi księdza ze społecznością żydowską. Morawiecki doczekał się za to raportu gazety, odsłaniającej kulisy jego nominacji.