PolskaMłodsi pozytywnie o reklamie, starsi negatywnie

Młodsi pozytywnie o reklamie, starsi negatywnie

Polacy są podzieleni, jeśli chodzi o ogólny stosunek do reklamy - wynika z sondażu przeprowadzonego przez Ipsos-Demoskop. Reklama nie przeszkadza 55% Polaków. 43% uważa ją jednak za dokuczliwą.

04.04.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Młodsi Polacy znacznie częściej pozytywnie odnoszą się do reklamy niż starsi. Reklamy nie przeszkadzają aż 71% osób w wieku 15-19 lat. Natomiast wśród osób w wieku 50-59 lat odsetek ten spada do 47%.

Jeśli reklama nam przeszkadza, to przede wszystkim w telewizji. Taki był wynik badania zrealizowanego w lutym, kiedy na pytanie o medium, w którym reklamy są najbardziej dokuczliwe, 80% respondentów wskazało właśnie na telewizję.

W badaniu zrealizowanym przez Ipsos-Demoskop w marcu okazało się, że reklama telewizyjna owszem drażni, ale przede wszystkim, gdy przerywa odbiór filmów. Z badania wynika bowiem, że spoty reklamowe znacznie mniej przeszkadzają, gdy przerywają odbiór programów rozrywkowych, informacyjnych i sportowych. (an)

reklamamediatelewizja
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)