Trwa ładowanie...

Michał Rachoń na oczach widzów wylał Tigera. Teraz się tłumaczy

Dziennikarz, którego swoisty manifest w programie "Minęła 20", wzbudził w widzach mieszane uczucia, tłumaczy, że nie zachęcał do bojkotu produktu, a jedynie skomentował w ten sposób "skandaliczny fakt, który obraził pamięć bohaterów, którzy oddali życie za wolność Polski".

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.

Michał Rachoń na oczach widzów wylał Tigera. Teraz się tłumaczyŹródło: Twitter
d2jx7x5
d2jx7x5

Na początku ostatniego wydania programu "Minęła 20" Michał Rachoń zaprezentował widzom kontrowersyjną reklamę napoju energetycznego Tiger Energy Drink (tutaj piszemy więcej o sprawie)
. W krótkim wstępie zaznaczył, że Powstanie Warszawskie pochłonęło życie ok. 200 tys. osób. Po tych słowach w milczeniu otworzył na antenie puszkę z napojem i patrząc prosto w kamerę, ostentacyjnie wylał jej zawartość na podłogę. Po kilku sekundach zgniótł ją i demonstracyjnie wyrzucił ze siebie. Internauci błyskawicznie zareagowali na zachowanie prezentera. Większość z nich poparło gest dziennikarza i przyłączyło się do protestu, oznaczając posty w mediach społecznościowych tagiem #NiePijeTigera. Niektórzy uznali jednak jego zachowanie za niestosowne. On sam nie widzi jednak w swoim manifeście niczego nieodpowiedniego.

- Grubą przesadą i skandalem, na który reagować powinien każdy obywatel państwa polskiego, jest budowanie kampanii reklamowej na skojarzeniach mających na celu obrazę pamięci hekatomby 200 tys. ofiar Powstania Warszawskiego. Niemniejszym skandalem jest budowanie kampanii reklamowej na skojarzeniu, które wyszydza i obraża ofiary tragedii smoleńskiej, którą polski sejm określił "największą tragedią w powojennej historii Polski". Jestem autorem i gospodarzem programu publicystycznego. Zgodnie z definicją publicystyka to "subiektywne gatunki wypowiedzi w środkach komunikacji społecznej na publicznie interesujące w danym momencie tematy. Wypowiedź publicystyczna interpretuje i ocenia fakty z przyjętego przez autora punktu widzenia, celem jej jest zaś wpływ na opinię publiczną". Był to publicystyczny komentarz do skandalicznego i moralnie nagannego faktu, jaki wzburzył opinię publiczną i obraził pamięć bohaterów, którzy oddali życie za wolność Polski - powiedział w rozmowie z serwisem wirtualnemedia.pl.

Zobacz także: Rachoń vs. Tiger. Protest w programie na żywo

Przypomnijmy, że na stronie promującej napój energetyczny Tiger Energy Drink pojawiła się grafika, która świętuje 1 sierpnia środkowym palcem. Obrazek reklamowało hasło: "Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było, ważne to, co będzie". Po burzy, jaka rozpętała się w mediach i internecie, firma odpowiedzialna za markę napoju skasowała ilustrację i przeprosiła za nią. Jak potwierdził Maciej Łapiński, client service director w agencji J. Walter Thompson, osoby odpowiedzialne za wpis zostały zwolnione. Firma Maspex w ramach zadośćuczynienia przekazała też 500 tys. zł na rzecz inicjatywy "Pomoc dla Powstańców".

icon info

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.

d2jx7x5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2jx7x5
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj