Media Putina tracą odbiorców. Rosjanie zmęczeni propagandą?
Rosyjskie media państwowe odnotowały znaczący spadek liczby odbiorców w 2024 roku. Jak podaje serwis 'We Can Explain', popularność takich tytułów jak 'Komsomolskaja Prawda' czy kanałów telewizyjnych drastycznie zmalała.
W 2024 roku rosyjskie media państwowe, w tym ulubiona gazeta Putina 'Komsomolskaja Prawda', straciły miliony odbiorców.
Według statystyk LiveInternet, liczba użytkowników strony KP spadła z 6,5 mln do 4,3 mln. Podobne spadki odnotowały inne tytuły, takie jak 'Moskowskij Komsomolec' i 'Gazeta.ru'.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polowanie na Rosjan pod Kurskiem. Armia Putina w tarapatach
Nie tylko prasa, ale i telewizja państwowa w Rosji traci widzów. Kanał NTV stracił 13 proc. widowni, a Channel One spadł na piąte miejsce pod względem oglądalności.
Kreml zwiększa finansowanie, widzowie odpływają
Jak zauważa Moscow Times, spadek oglądalności nastąpił po tym, jak władze rosyjskie przeznaczyły rekordową kwotę 137,2 mld rubli (1,3 mld dolarów) na telewizję państwową, agencje informacyjne i gazety na rok 2025.
Pomimo spadku popularności, rosyjski rząd nie zamierza rezygnować z propagandy. W budżecie na 2025 rok przewidziano znaczne dotacje dla mediów.
Wzrosną także wydatki na agencje informacyjne, takie jak RIA Novosti i TASS.
Czytaj też:
Źródło: Moscow Times/Fakt/WP