Media nie wykorzystują możliwości Internetu
Tradycyjne mass media w Polsce (prasa, telewizja, radio), w przeciwieństwie do mediów zachodnich, nie wykorzystują w pełni możliwości, jakie niesie ze sobą Internet - wynika z badań firmy badawczej I-Metria SA.
Badaniu poddano 18 internetowych witryn prasowych, 7 internetowych witryn telewizyjnych oraz 7 internetowych witryn radiowych należących do największych wydawnictw, stacji telewizyjnych i rozgłośni radiowych.
Według raportu, większość (56 %) zbadanych internetowych witryn prasowych pod względem graficznym przypomina swoje drukowane edycje. Ponad połowa serwisów prasowych prowadzi działalność e-commerce, która najczęściej przyjmuje formę prenumeraty on-line i sklepu internetowego.
Najczęściej sprzedawanymi grupami asortymentowymi są: archiwalne numery pism, książki, filmy i muzyka.
W przypadku witryn telewizyjnych i radiowych tylko 14 % z nich prowadzi jakąkolwiek działalność handlową w Internecie. Najczęściej jest to sklep towarzyszący witrynie, w którym można kupić filmy i nagrania muzyki.
Najwięcej powierzchni reklamowej na swoich witrynach internetowych oferuje prasa (średnio od jednej do czterech reklam na stronę WWW). Najwięcej reklam zamieszcza Rzeczpospolita (średnio 4 reklamy), następna jest Gazeta Wyborcza, Super Express i Wprost - pisma te zamieszczają średnio po 3 reklamy. (in)