Trwa ładowanie...
d1u6p9z
26-11-2005 00:10

Matematyka - trudne zadanie

Z matematyką nie mam problemu - zapewnia
senator PO i rektor UWM prof. Ryszard Górecki. Ale jest
przeciwnikiem obowiązkowej matmy na maturze. Co o pomyśle ministra
edukacji uważają inni posłowie z regionu? - stawia pytanie "Gazeta
Olsztyńska".

d1u6p9z
d1u6p9z

Po artykule "GO" o przymiarkach do powrotu matematyki na obowiązkową maturę, rozgorzała dyskusja na Forum wm.pl. Na razie przeważają opinie przeciwników pomysłu ministra edukacji Michała Seweryńskiego.

Prof. Ryszard Górecki, senator PO i rektor UWM, jest przeciwnikiem obowiązkowej matury z matematyki. Uważa, że taki pomysł jest wynikiem działania lobby uczelni technicznych. - Politechniki chcą w ten sposób pozyskać więcej kandydatów na studia - mówi. - Argumentacja, że matematyka rozwija logiczne myślenie, nie jest odpowiednia. Tego można nauczyć się na zajęciach. Rektor przyznał, że sam zdał egzamin z matmy na piątkę.

Przeciwnikiem obowiązkowej matematyki na maturze jest też poseł PO Beata Bublewicz. - Pewne umiejętności można nabyć nie mając za sobą matury z matematyki - tłumaczy posłanka. Przyznaje, że nie zdawała matury z tego przedmiotu. - Na egzamin wybrałam historię, bo czułam się pewniej. Ludzie dzielą się na humanistów i na zwolenników nauk ścisłych. Osób kompetentnych w obu dziedzinach jest niewiele. Dlatego nie powinno wprowadzać się dodatkowych utrudnień.

Mieczysław Aszkiełowicz, poseł Samoobrony także nie wyobraża sobie matematyki na obowiązkowej maturze: - Matematyka to na pewno jakaś ekonomia i każdy powinien ją znać. Jednak wprowadzenie obowiązkowej matury z tego przedmiotu, to nakładanie dodatkowych obciążeń na ucznia. A to niestety zniechęca do nauki.

d1u6p9z

Ale są również zwolennicy matematyki na egzaminach maturalnych. Należy do nich m.in. poseł PiS i prawnik Aleksander Szczygło. - Matematyka uczy przede wszystkim logicznego myślenia - mówi. - To przydaje się w życiu, niezależnie od wybranego kierunku studiów. Przykładowo na wydziale prawa logika jest bardzo ważnym przedmiotem. Uczniowie nie powinni przyjmować wyłącznie wyspecjalizowanej wiedzy. Bardzo istotna jest wiedza ogólna. (PAP)

d1u6p9z
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6p9z
Więcej tematów