W marcu wielkie cięcia połączeń PKP Intercity
Zawieszone pociągi, skrócone trasy i prace modernizacyjne na torach
„ Rynek Kolejowy ” dotarł do projektu zmian, które nastąpią w rozkładzie PKP Intercity już od 9 marca 2014 r. Czeka nas masowe cięcie m.in. połączeń z i do Warszawy, które ma w założeniu zmniejszyć stratę przewoźnika.
Czytaj również: Śnieżyca w pierwszej klasie Intercity na trasie Warszawa-Kraków
Od 9 marca całkowicie zawieszone mają zostać pociągi TLK : Monciak (Przemyśl– Gdynia), Reymont (Łódź - Kraków), Barnim (Szczecin - Poznań), Konopnicka (Warszawa – Białystok), oraz Pogórze, Dolnoślązak i Wyspiański (Kraków – Wrocław). Kolejne cztery pary pociągów TLK zostaną odwołane na odcinku Warszawa – Białystok.
Do tego ma dojść do skrócenia relacji kolejnych pociągów: Hetman (Poznań – Rzeszów), Wiking (Poznań – Szczecin), Ślązak (Przemyśl – Wrocław), Wysocki (Warszawa – Częstochowa). Wiele połączeń, w tym Poprad, Rawa, Pogoria, Rozewie, Uznam, Słowiniec, Jeziorak, czy Wisłok będzie miało ograniczone dni kursowania. Dojdzie jedna zmiana trasy: Uznam pojedzie przez Zieloną Górę i Kostrzyn.
Zmiany dotyczą połączeń dotowanych ze Skarbu Państwa na mocy umowy służby publicznej. W Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju podobno brakuje środków na realizację całej umowy, dlatego zdecydowano się na likwidację niektórych połączeń. Dzięki temu resort oszczędzi 20 milionów złotych na dopłatach do połączeń pasażerskich PKP Intercity.
PKP Intercity nie potwierdza tych informacji, jednak "Rynek Kolejowy" dostał takie potwierdzenie w kilku innych źródłach.Termin uzgodnienia rozkładu jazdy z PKP PLK upłynął, a trasy zostały ostatecznie zamówione.
Niepotwierdzone są jeszcze zmiany spowodowane pozostałymi pracami modernizacyjnymi na torach. Dotkną one m. in. połączeń Warszawa – Łódź i przejazdów przez warszawską linię średnicową.
Czytaj również: Nowoczesność na miarę polskiej kolei - w wagonie multimedialnym trzeba mieć własny prąd