PolskaKraków liderem rankingu jako miasto z najnowocześniejszym urzędem

Kraków liderem rankingu jako miasto z najnowocześniejszym urzędem

Kraków liderem rankingu jako miasto z najnowocześniejszym urzędem
Źródło zdjęć: © WP.PL | Robert Kulig
22.08.2014 13:34

Kraków jest najlepszy spośród wszystkich polskich miast, które udostępniają możliwość załatwiania urzędowych spraw przez internet. Miasto udostępniło aż 104 usługi na platformie ePUAP. Łódź, która jest na drugim miejscu w rankingu, tylko 55.

Dzięki rozwojowi technologicznemu mieszkańcy miasta nie muszą biegać po urzędach, żeby załatwiać swoje sprawy - wystarczy im do tego komputer z dostępem do internetu. Oczywiście daleko jeszcze do tego, aby wszystko można było załatwić zdalnie, ale Kraków jest na najlepszej drodze ku temu.

Według danych z czwartku, 21 sierpnia, na krakowskiej platformie ePUAP znajdują się już 104 usługi. 40 z nich umożliwia załatwienie spraw w całości przez internet, a 64 tylko częściowo. Jest to uwarunkowane przepisami prawnymi, które wymagają w niektórych sytuacjach dostarczenia papierowych oryginałów dokumentów (np. projekty, wizualizacje).

W pełni możemy m.in. sprostować lub uzupełnić akt stanu cywilnego, przekazać wnioski i uwagi do sporządzanych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, a także pozyskać wypisy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Możemy też pozyskać różnego typu zaświadczenia, załatwić sprawy związane z wysokością podatku od nieruchomości czy dopisać się do spisu wyborców.

Wraz ze wzrostem możliwości przybywa ludzi, którzy korzystają z załatwiania spraw on-line. Urząd Miasta Krakowa jest w trakcie realizacji projektu, który udostępni elektronicznie kolejne 81 usług publicznych. Przewiduje się, że zostanie on wdrożony pod koniec marca 2015 roku.

Projekt nosi nazwę SEUP, czyli System Elektronicznych Usług Publicznych i poza urzędem obejmie również trzy inne miejskie jednostki: Zarząd Budynków Komunalnych, Zarząd Cmentarzy Komunalnych i Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Dzięki tym zmianom wszystkie sprawy wnoszone do UMK mają być cyfrowo odwzorowywane. Pozwoli to na pełny elektroniczny dostęp klienta do danej sprawy złożonej do załatwienia. W każdej chwili przez swój komputer czy telefon petent będzie mógł sprawdzić stan załatwiania sprawy czy umówić się na wizytę. O jej terminie klient informowany będzie przez sms lub e-mail.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (5)
Zobacz także