Kraków rezygnuje z linii tramwajowej. Koszty są ogromne

Kraków rezygnuje z linii tramwajowej wzdłuż Alej Trzech Wieszczów - wynika z deklaracji prezydenta miasta. Jacek Majchrowski wysłał odpowiedź na pismo senatora Bogdana Klicha. Polityk wcześniej stanął po stronie przeciwników inwestycji. Powodem rezygnacji miały być "liczne protesty społeczne". Kraków za propozycje projektów, które nie zostaną zrealizowane zapłacił 947 702 złote.

Koniec sporu w Krakowie? Linia tramwajowa nie powstanie
Koniec sporu w Krakowie? Linia tramwajowa nie powstanie
Źródło zdjęć: © East News | Albin Marciniak
Sara Bounaoui

"Apelowałem do Prezydenta Majchrowskiego na spotkaniu, a także pisemnie o pilną rezygnacje z tego projektu, ponieważ realizacja tej inwestycji mogłaby doprowadzić do całkowitej dewastacji zieleni oraz wycięcia setek drzew" - napisał w swoich mediach społecznościowych Bogdan Klich.

Jak przekazał, w odpowiedzi na te apele, Jacek Majchrowski zadeklarował, że "gmina Kraków nie będzie kontynuowała prac nad koncepcją budowy linii tramwajowej na odcinku pomiędzy Nowym Kleparzem a placem Inwalidów".

Prezydent Krakowa przekonuje, że proponowana linia tramwajowa miałaby duże znaczenie dla "niezawodności systemu transportowego" i stanowiła alternatywę dla przejazdu przez I obwodnicę. Zwrócił też uwagę, że inwestycja mogłaby doprowadzić do zwiększenia płynności ruchu samochodów w tym rejonie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jednak w tej sprawie wygrał głos mieszkańców. "Z uwagi na liczne protesty społeczne gmina Kraków nie będzie kontynuowała prac nad koncepcją budowy linii tramwajowej na odcinku pomiędzy Nowym Kleparzem a placem Inwalidów" - przekazał Majchrowski.

Propozycji tras było siedem

Zdania w tej sprawie od początku były mocno podzielone. Najbardziej sprzeciwiali się mieszkańcy Krowodrzy, którzy argumentowali, że inwestycja to hałas, problemy z wyjechaniem z ulic dochodzących do al. Słowackiego, czy wycinka zieleni.

Przedstawiciele Akcji Ratunkowej dla Krakowa również krytykowali plany powstania linii tramwajowej. Ich zdaniem Aleje potrzebują całościowej rewitalizacji, nie tylko na tym krótkim fragmencie.

Przypomnijmy, propozycji poprowadzenia linii tramwajowej wzdłuż słynnych krakowskich Alej Trzech Wieszczów było siedem. Każda z nich uwzględniała kilometr trasy.

Pierwsze dwa warianty dotyczyły budowy naziemnej linii tramwajowej, pierwszy - w pasie zieleni oraz drugi - w jezdni Alej Trzech Wieszczów. Kolejny wariant zakładał poprowadzenie linii tramwajowej w tunelu. W wariancie nr 4 linia tramwajowa została poprowadzona w jezdniach al. Słowackiego. Wariant nr 5 także zakładał poprowadzenie linii tramwajowej w tunelu. Warianty nr 6 i 7 to propozycje naziemnego przebiegu linii tramwajowej.

Za przygotowanie wszystkich tych propozycji krakowski urząd zapłacił 947 702 złote - pisze "Dziennik Polski"

Źródło: "Dziennik Polski"

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (125)