Trwa ładowanie...

Kompromitacja czy problem z połączeniem? Prowokacja dziennikarska

Kampania Polskiej Fundacji Narodowej, która miała ponoć promować Polskę za granicą, nie ma strony internetowej w języku angielskim. Jest jedynie wersja polska. Teraz okazuje się, że nawet dogadanie się po angielsku nie jest możliwe.

Kompromitacja czy problem z połączeniem? Prowokacja dziennikarskaŹródło: PAP
dyhvv53
dyhvv53

W założeniu twórców kampanii, ma ona tłumaczyć konieczność reformy wymiaru sprawiedliwości. Jednak od początku budzi kontrowersje, m.in. dlatego że PFN finansują spółki Skarbu Państwa. - Chcemy zdobywać świat, chcemy zdobywać rynki - tak mówiła o powstaniu organizacji Beata Szydło.

Dziennikarz TVN24 postanowił sprawdzić, czy faktycznie fundacja jest gotowa do promocji Polski za granicą. Zadzwonił, wcielając się w rolę zagranicznego reportera, który chciał przygotować materiał na ich temat.

Jak wyglądała rozmowa?

- Polska Fundacja Narodowa, dzień dobry.

- Dzień dobry, tutaj Piotr. Mam pytanie. Chciałbym przygotować materiał o waszej fundacji. Czy macie jakieś informacje w języku angielskim?

dyhvv53

- Yyyyy...

- Przepraszam? Przepraszam, jest tam ktoś?

Rozmowę prowadził po angielsku. Zadawał pytania, prosił o informację. Nie uzyskał jednak żadnej odpowiedzi. Jego rozmówca po krótkiej chwili się rozłączył.

Kontrowersje wokół kampanii

Kampania Polskiej Fundacji Narodowej, która ma tłumaczyć konieczność reformy wymiaru sprawiedliwości, od początku budzi kontrowersje. PFN finansują spółki Skarbu Państwa, a koszt kampanii szacuje się na 19 mln zł, choć wiceprezes fundacji mówił o 10 mln zł.

dyhvv53

Poza tym jedną z firm pracujących przy kampanii "Sprawiedliwe sądy” zorganizowanej przez Polską Fundację Narodową jest agencja Solvere, Piotra Matczuka i Annę Plakwicz. Do niedawna byli oni pracownikami kancelarii premier Beaty Szydło.

PO złożyła wniosek do CBA o zbadanie kampanii billboardowej, a Nowoczesna skierowała pismo do PKW o kontrolę i sprawdzenie, czy nie doszło do złamania ustawy o partiach politycznych.

W poniedziałek przewodniczący PKW Wojciech Hermeliński stwierdził, że komisja nie może zweryfikować, czy kampania billboardowa "Sprawiedliwe sądy" jest zgodna z kodeksem wyborczym, ponieważ PKW nie ma takich narzędzi.

dyhvv53

Zobacz: "Niech zostanie tak jak było" - o co chodzi w akcji Polskiej Fundacji Narodowej?

dyhvv53
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dyhvv53
Więcej tematów