LAM Mozambique Airlines 470
Podobny bieg wypadków miał miejsce przed katastrofą embraera 190 mozambikańskich linii lotniczyk LAM 29 listopada 2013 roku. Samolot rozbił się na sawannie w namibijskim parku narodowym, pośród gwałtownych deszczów. Mimo, że początkowo to trudne warunki pogodowe uznano za przyczynę wypadku, to dalsze śledztwo ustaliło, że była ona efektem świadomego czynu pilota Herminio Fernandesa. Wykorzystując chwilową nieobecność drugiego pilota, Fernandes zmienił ustawienia autopilota tak, by leciał prosto na ziemię. Drugi pilot zdołał ostatecznie sforsować drzwi do kabiny, ale na uratowanie samolotu było już a późno. Zginęły wszystkie 33 osoby na pokładzie. Motyw działania pilota nie został ustalony. 14] The plane's intended altitude was reportedly changed three times from 38,000 feet (11,582 m) to 592 feet (180 m), the latter being below ground level, and the speed was manually adjusted as well.[15] The cockpit voice recorder captured several alarms going off during the descent, as well as repeated loud bangs on the
door from the co-pilot, who was locked out of the cockpit until shortly before the crash.[2][16]