Marketing wyborczy po afgańsku
Aby jednak spopularyzować wybory prezydenckie oraz te do rad prowincji organizacje rządowe i pozarządowe zrealizowały wiele projektów, których celem było poinformowanie jak największej liczby Afgańczyków o wyborach oraz zachęcenie ich do wzięcia udziału w głosowaniu. Jednym z popularniejszych sposobów informowania Afgańczyków było uruchomienie w ramach pozarządowego projektu "call center". Wszyscy Afgańczycy dzwoniący pod bezpłatny numer mogli uzyskać informacje o terminie wyborów, sposobie głosowania, rejestracji, rozmieszczeniu punktów wyborczych oraz aktualnej liście kandydatów. O tym, jak dobry był to pomysł mogą świadczyć dane przedstawione kilka tygodni temu przez Niezależną Komisję Wyborczą (IEC - Independent Election Commission ). Pod koniec kwietnia, kiedy ruszał projekt, pracujący w call center wolontariusze tygodniowo odbierali około siedmiu tysięcy połączeń. Na kilka dni przed wyborami codziennie na bezpłatną infolinię dzwoniło około 25 tysięcy wyborców.
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego wydarzenia?
Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy! Wyślij SMS lub MMS pod numer +48 799 079 079. Czekamy na Twoje zgłoszenie!