Jersey zawiesza kampanię reklamową
Sektor turystyczny brytyjskiej wyspy Jersey, gdzie policja prowadzi śledztwo w sprawie domniemanych przestępstw na dzieciach z byłego domu poprawczego, zawiesił prowadzoną od grudnia kampanię reklamową.
Doszliśmy do wniosku, że kontynuowanie kampanii byłoby w obecnej sytuacji nieodpowiednie - powiedziała Jenny Ellenger, rzeczniczka Jersey Tourism. Budżet kampanii wynosi milion funtów.
Jersey, największa z Wysp Normandzkich, przyjęła w 2006 roku 730 tys. turystów, z czego 80% stanowili Anglicy.
Galeria
[
]( http://wiadomosci.wp.pl/ponure-tajemnice-domu-poprawczego-6038683890603137g )[
]( http://wiadomosci.wp.pl/ponure-tajemnice-domu-poprawczego-6038683890603137g )
Ponure tajemnice domu poprawczego
Śledztwo policji dotyczy spraw, które wydarzyły się wiele lat temu. Mamy nadzieję i przekonanie, że goście będą nadal przyjeżdżać na Jersey - powiedziała Jenny Ellenger. Jak dodała, kampania zostanie wznowiona w odpowiednim momencie.
Policja wciąż prowadzi poszukiwania na terenie dawnego domu poprawczego na Jersey, gdzie 23 lutego znaleziono szkielet dziecka. Od tego czasu dokonano dalszych odkryć, znaleziono m.in. betonową wannę, w której - jak się podejrzewa - pod nadzorem kadry wychowawczej przetrzymywano dzieci w lodowatej wodzie.
W stolicy Jersey, Saint Helier, odbędzie się w sobotę wiec pamięci poświęcony przypuszczalnym ofiarom okrucieństw w domu poprawczym.
Ogółem 160 byłych wychowanków poprawczaka twierdzi, że ich poniżano i znęcano się nad nimi. Zarzuty dotyczą okresu od lat 60. XX wieku.