Ikea szykuje ważną zmianę. Pamiętajcie o tym robiąc zakupy
Szwedzki gigant meblowy zmienia swój regulamin. Nowe zasady będą obowiązywać do 1 września.
Do tej pory w Ikei nie było praktycznie żadnych problemów ze zwrotami. Jeśli zakupiony produkt nam się nie przydał i zalegał w piwnicy czy garażu, można było oddać go w dowolnym momencie. Oczywiście pod warunkiem, że był nieużywany Już tak nie będzie.
Zobacz także: Wiedzą o tobie wszystko. Jak sklepy śledzą smartfony klientów?
Do tej pory Ikea informowała, że "jeśli zmienisz zdanie lub nie będziesz w pełni zadowolony ze swoich zakupów, możesz zwrócić nieużywany produkt kiedy tylko chcesz, bez ograniczeń czasowych. By dokonać zwrotu niezbędny będzie oryginał paragonu kasowego lub faktury VAT."
Szwedzi kończą jednak z możliwością zwrotów w dowolnym terminie. Od 1 września 2017 r. będzie na to dokładnie 365 dni. Jeśli więc po dwóch latach znajdziemy w domu półkę, która ostatecznie nam się nie przydała, sklep już jej nie przyjmie. Dotyczy to jednak tylko produktów zakupionych po tej dacie. Przy wcześniejszych zakupach obowiązują dotychczasowe zasady.
Są jednak sytuacje, w których nowe zasady będą działać na plus. Teraz zwrot telewizorów i innych akcesoriów elektronicznych jest możliwy jedynie w terminie 90 dni od daty zakupu. Nowy regulamin pojawi się na stronie Ikea i w dziale obsługi klienta 21 sierpnia.