Egipt. Kontenerowiec Ever Given przestał blokować Kanał Sueski
Kontenerowiec Ever Given, który od blisko tygodnia blokował Kanał Sueski, został sprowadzony z powrotem na tor wodny.
Egipt. Kontenerowiec Ever Given przestał blokować Kanał Sueski
Kontenerowiec Ever Given, który od blisko tygodnia blokował Kanał Sueski, został sprowadzony z powrotem na tor wodny. Obecnie płynie na północ, w kierunku położonego w połowie kanału Wielkiego Jeziora Gorzkiego, gdzie zostanie poddany badaniom technicznym. Uwolnieniu kontenerowca towarzyszyły syreny otaczających go holowników. Na kanale wznowiono ruch statków.
Egipt. Kontenerowiec Ever Given przestał blokować Kanał Sueski
Pływający pod panamską banderą kontenerowiec we wtorek obrócił się bokiem i osiadł na mieliźnie w poprzek jednonitkowego odcinka kanału, 6 km na północ od jego południowego wejścia. Przypuszczalną przyczyną wypadku był silny wiatr, ale nie wyklucza się jednak błędu ludzkiego lub problemów technicznych jednostki.
Egipt. Kontenerowiec Ever Given przestał blokować Kanał Sueski
Zamknięcie tej kluczowej drogi morskiej wpłynęło na ceny ropy i transportu morskiego na świecie, a także miało poważne konsekwencje dla światowego handlu i łańcuchów dostaw.
Egipt. Kontenerowiec Ever Given przestał blokować Kanał Sueski
Na przejście przez Kanał oczekiwało co najmniej 367 statków, w tym kilkadziesiąt kontenerowców i tankowców.
Egipt. Kontenerowiec Ever Given przestał blokować Kanał Sueski
Szacuje się, że rozładowanie zatoru spowodowanego przez kryzys i przywrócenie normalnego ruchu przez Kanał, może zająć ok. 3,5 dnia.
Egipt. Kontenerowiec Ever Given przestał blokować Kanał Sueski
Przez Kanał Sueski przepływa około 15 proc. światowego handlu, dla Egiptu szlak jest ważnym źródłem dochodów, z powodu jego zamknięcia kraj tracił 15 mln dolarów dziennie. Blokada tej kluczowej dla transportu między Europą a Azją drogi morskiej wpłynęła na ceny ropy i transportu morskiego na świecie. Jego dalsze zamknięcie miałoby poważne konsekwencje dla światowego handlu i łańcuchów dostaw.