Dziecięcy portal Mercedesa
Nie ma tam żadnych reklam i żadnych ofert handlowych - zastrzegał się koncern DaimlerChrysler, prezentując swe nowe przedsięwzięcie - internetowy serwis edukacyjny dla dzieci. Został on opracowany z uwzględnieniem wymagań pedagogicznych i psychologicznych, przystosowany do możliwości percepcyjnych i potrzeb najmłodszych.
Pod adresem www.mercedes-benz.com/kids, w dwóch wersjach językowych, niemieckiej i angielskiej, zaczął funkcjonować serwis, który ma uczyć bawiąc. Ma wprowadzać dzieci w wieku od 6 do 12 lat w świat techniki, uczulać je na kwestie ochrony środowiska i uczyć, jak dbać o bezpieczeństwo na drodze.
Przewodnikiem dzieci jest wirtualna postać, Cedy, która towarzyszy im w poszukiwaniach, pomaga znaleźć odpowiedzi na pytania, rozwijać zainteresowania. Poza oczywistym faktem, że jest to serwis przygotowany przez konkretną firmę samochodową i udostępniany na jej stronach - jest pozbawiony akcentów promocyjnych. (aka)