Dzieci chętniej piją mleko
36% rodziców deklaruje, że ich dzieci
sięgają po mleko chętniej niż rok wcześniej - wynika z najnowszych
badań podsumowujących znajomość akcji promujących picie mleka
przeprowadzonych w ramach kampanii "Pij mleko! Będziesz wielki".
Oznacza to wzrost liczby deklarujących tak rodziców o 11%.
21.07.2005 | aktual.: 21.07.2005 15:05
W czwartek na spotkaniu prasowym zaprezentowano wyniki badań, które od marca do czerwca 2005 roku przeprowadził partner akcji - Instytut SMG/KRC. Badania dotyczyły znajomości wśród Polaków akcji promujących picie mleka, ich odbioru społecznego i wpływu na nawyki żywieniowe najmłodszych.
Z badań wynika, że 72% rodziców zachęca swoje dzieci do picia mleka, a 71% badanych rodziców zauważyło, że ich dzieci zwróciły uwagę na akcje promujące picie mleka.
Ponadto 60% dorosłych Polaków zauważyło akcje promujące picie mleka, a 84% spośród nich zapamiętało hasło akcji. Aż 98% respondentów wymieniło hasło: "Pij mleko! Będziesz wielki". To świadczy o tym, że hasło trwale zagościło już w świadomości Polaków - podkreślił Kuba Antoszewski z SMG/KRC.
Zapamiętani zostali również popularni aktorzy, piosenkarze i sportowcy, m.in. Bogusław Linda, Kayah, którzy zachęcają do picia mleka w telewizyjnych spotach.
Paweł Kowalewski, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA w Polsce, które jest pomysłodawcą projektu, przypomniał, że "celem kampanii jest stworzenie pozytywnego wizerunku mleka jako napoju atrakcyjnego dla dzieci, które powinny je pić".
Mleko jest najlepszym źródłem wapnia, a kampania znakomicie wpasowuje się w działania profilaktyczne przeciwko osteoporozie - podkreślała Iwona Drozdowska-Rusinowicz, prezes stowarzyszenia Entuzjastów Zdrowej Kości - z Konieczności STENKO, które szerzy wiedzę na temat osteoporozy.
W ramach kampanii, realizowanej od stycznia 2003 roku przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce, nadawane są spoty telewizyjne, którym towarzyszą reklamy prasowe i radiowe. Media publiczne i komercyjne emitują i publikują reklamy bezpłatnie.
Według prezesa IAA, akcja potrwa jeszcze co najmniej cztery lata, a organizatorzy zamierzają zaangażować do niej nowe gwiazdy. Kampania jest elementem długofalowego programu społecznego Marketing dla Przyszłości.