Dyplomatyczna ofensywa rządu. Banery nt. Holokaustu na zagranicznych portalach
Kancelaria Premiera stworzyła banery i wykupiła miejsca na popularnych zagranicznych stronach internetowych, których celem jest wzmocnienie polskiej narracji na temat Holokaustu. Na banerach znalazła się fotografia Mateusza Morawieckiego oraz cytat, pochodzący z jego czwartkowego orędzia.
- Obozy śmierci, gdzie zamordowano miliony Żydów, nie były polskie. Ta prawda zasługuje na ochronę, ponieważ jest częścią prawdy historycznej o Holokauście - napisano w języku angielskim na banerach. Grafiki można zobaczyć m.in. na „The Jerusalem Post”, „The Guardian” oraz „Der Spiegel”.
Poza serią banerów, Kancelaria Premiera opublikowała także film "Świadectwo Prawdy", w którym wypowiada się 91-letnia Lucyna Adamkiewicz, była żołnierka Armii Krajowej i więźniarka obozów Auschwitz-Birkenau i Mauthausen-Gusen.
Kampania prowadzona w internecie to niejedyne działania rządu w ramach polityki informacyjnej o II Wojnie Światowej. Do pozostałych należą m.in. spotkanie premiera Morawieckiego z zagranicznymi dziennikarzami w muzeum im. Rodziny Ulmów w Markowej, a także dzisiejsza rozmowa szefa polskiego rządu z izraelskimi dziennikarzami. Przedstawiciele izraelskich mediów złożyli dziś również wizytę w Muzeum Powstania Warszawskiego.