Dwójka pokaże polski megakoncert PKO BP z Londynu
Największe polskie gwiazdy wystąpią podczas PKO BP London Live -
Polish Music Festival, pierwszego tak dużego festiwalu polskiej
muzyki rozrywkowej za granicą. Impreza odbędzie się w niedzielę 7
września 2008 roku na Wembley Arena w Londynie, a pokaże ją TVP 2.
Celem organizatorów - PKO BP oraz agencji marketingu muzycznego STX Jamboree - jest stworzenie jednodniowego festiwalu polskiej muzyki rozrywkowej w Londynie skierowanego przede wszystkim do Polaków mieszkających w Wielkiej Brytanii, ale także do brytyjskich widzów pragnących poznać polską kulturę.
Podczas PKO BP London Live na głównej scenie zagrają: Bajm, Lady Pank, Kayah, Doda, Monika Brodka, Wilki, Bracia i Natalia Kukulska. Przed Wembley Arena stanie także mniejsza scena, na której zaprezentują się młodzi polscy wykonawcy, w tym także ci artyści, którzy rozpoczynają swoją karierę w Wielkiej Brytanii. Koncert poprowadzą Kayah, Rafał Bryndal oraz Monika Richardson i Tomasz Kammel.
- PKO BP London Live to wydarzenie bez precedensu w polskiej historii muzyki rozrywkowej. Planowaliśmy i przygotowywaliśmy je już od 2 lat - podkreśla Stanisław Trzciński, prezes STX Jamboree.
Organizatorzy spodziewają się, że w ciągu całego dnia festiwal odwiedzi około 20 tysięcy widzów. PKO BP London Live będzie otwarty dla publiczności - nie ma w planach sprzedaży biletów. Godzinne koncerty będą odbywały się od około godziny 12:00 do około 22:00.
Obszerne fragmenty festiwalu PKO BP London Live w ciągu dnia oraz wieczorną część imprezy zobaczą widzowie TVP 2, która została partnerem imprezy. Studio Festiwalowe poprowadzą Monika Richardson i Tomasz Kammel.
- Ze względu na skalę przedsięwzięcia i wysoki poziom artystyczny, PKO BP London Live ma szansę dołączyć do pierwszej ligi europejskich wydarzeń muzycznych. Chcemy budować sukces festiwalu poprzez szeroką promocję na antenie TVP 2 - mówi Wojciech Pawlak, dyrektor Dwójki.
PKO BP London Live towarzyszyć będzie intensywna kampania promocyjna. W Wielkiej Brytanii będzie ona widoczna na stacjach metra, na autobusach, a także w prasie brytyjskiej oraz polonijnej.
W Polsce w promocję festiwalu włączą się czołowe media, w tym telewizja, firma outdoorowa, czołowy dziennik, tygodnik oraz portal internetowy, a także ogólnopolska stacja radiowa. Kampania reklamowa będzie także wspierania przez działania PR.