Dwa ogólnopolskie dzienniki znikają z kiosków
W poniedziałek do kiosków trafi pierwszy numer nowej gazety, powstałej z połączenia "Dziennika" i "Gazety Prawnej". Według deklaracji wydawcy - spółki Infor Biznes - średnia sprzedaż "Dziennika Gazety Prawnej" ma osiagnąć minimum 110 tys. egzemplarzy.
13.09.2009 | aktual.: 13.09.2009 13:58
Od 17 sierpnia "Dziennik" nie jest już wydawany przez Axel Springer Polska, tylko Infor Biznes, wydawcę "Gazety Prawnej". To skutek porozumienia zawartego na początku czerwca przez Infor i Axel Springer Polska. Na jego mocy Axel objął 49% udziałów w spółce Infor Biznes i wniósł do niej drukowany tytuł "Dziennik Polska Europa Świat" oraz serwis internetowy Dziennik.pl. Na początku sierpnia na połączenie wyraził zgodę UOKiK.
Nowy tytuł, według zapowiedzi wydawcy, ma składać się z trzech modułów - stron białych (głównie informacje z "Dziennika"), łososiowych (dodatek "Forsal" i tematyka gospodarcza z "Gazety Prawnej") i żółtych (prawo i podatki z "Gazety Prawnej"). W dalszym ciągu ukazywać się mają dodatki z "Dziennika": Kultura, Program TV, Nieruchomości i Podróże. Z kolei dotychczasowy sobotni dodatek do "Dziennika" - "Europa" od początku września ukazuje się w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca wraz z wydawanym przez Axel Springer tygodnikiem "Newsweek Polska".
Redaktorem naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej" jest Michał Kobosko, który w czerwcu na stanowisku naczelnego "Dziennika" zastąpił Roberta Krasowskiego. - W połączonym tytule pozostanie to wszystko, czego poszukują i co cenią czytelnicy "Gazety Prawnej" i "Dziennika": bieżące informacje, pogłębione analizy biznesowo-prawne, komentarze ekspertów podatkowych, bogaty serwis ekonomiczny" - informował w końcu sierpnia Kobosko.
Jak powiedział Marcin Malinowski, rzecznik holdingu Infor Pl, w skład którego wchodzi m.in. Infor Biznes, w zbliżonym kształcie pozostaną natomiast dotychczasowe strony internetowe: dziennik.pl, gazetaprawna.pl i forsal.pl. - Strony te będą odpowiadały poszczególnym częściom nowego dziennika, choć oczywiście będą ze sobą współpracować - wyjaśnił Malinowski.
Dodał, że będą pewne różnice między wersją nowego dziennika dostępną w kioskach, a otrzymywaną w prenumeracie. - Z badań wynika, iż różne są oczekiwania klientów nabywających gazetę w kioskach od oczekiwań prenumeratorów - powiedział. Zaznaczył, że wersja w prenumeracie będzie miała nieco więcej stron "żółtych" oraz wzbogacona będzie o dodatki fachowe i poradnicze.
W skład holdingu Infor PL poza Infor Biznes wchodzą społki Infor Ekspert (wydawca internetowo-papierowych profesjonalnych produktów informacyjnych z zakresu prawa i podatków, Infor Lex oraz portalu infor.pl), Infor Training (spółka należąca do czołówki firm szkoleniowych w Polsce) i Infornext.pl (wydawca wieszjak.pl i prawnik.pl).