Dobre wyniki niemieckich koncernów w USA
Nadal dobrze sobie radzą w Stanach Zjednoczonych niemieckie koncerny samochodowe, mimo wyraźnego w kryzysu na amerykańskim rynku. W marcu najlepsze wyniki w USA miały przede wszystkim BMW, Mercedes-Benz i Audi. Nieco gorzej wypadały Volkswagen i Porsche.
04.04.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Należący do DaimlerChryslera Mercedes-Benz sprzedał w marcu rekordową liczbę samochodów: ponad 19 tysięcy, o 3,1% więcej niż w tym samym miesiący roku ubiegłego. Sprzedaż nowej wersji Mercedesa klasy C wzrosła aż o 80%. W pierwszym kwartale tego roku niemiecki producent sprzedał w USA ponad 47 tysięcy samochodów, o 1,5% mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.
Rekordowo wysoką sprzedaż miał także w marcu za oceanem BMW. Monachijski koncern sprzedał w USA ponad 17 tysięcy aut, o 5% więcej niż przed rokiem. W pierwszych trzech miesiącach w 2001 roku BMW sprzedał w Stanach Zjednoczonych prawie 47 tysięcy samochodów, o ponad 9% więcej niż w tym samym okresie 2000 roku. Aż trzykrotnie do ponad 9 tysięcy wzrosła sprzedaż terenowego BMW X5.
Porsche znalazł nabywców na 2 tysiące swych aut, o 2% mniej niż w marcu ubiegłego roku. Sprzedaż kwartalna poprawiła się jednak o 5% do ponad 6 tysięcy samochodów.
Słabsze wyniki miał na początku roku w USA Volkswagen. W marcu koncern z Wolfsburga sprzedał na amerykańskim rynku ponad 30 tysięcy samochodów, o 3,3% mniej niż przed rokiem. Wyniki pierwszego kwartału tego roku zamknął się 75 tysiącami sprzedanych samochodów, W porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku jest to spadek o ponad 9%.
Należący do grupy VW Audi zwiększył w marcu sprzedaż swych aut w USA o 8,2% do 7,4 tysiąca. W pierwszym kwartale tego roku koncern z Ingolstadt sprzedał za oceanem ponad 19 tysięcy samochodów, o 3,7% więcej niż przed rokiem.