Dlaczego warto po sobie sprzątać śmieci nad Wartą? Nietypowy spot z Poznania
Trudno nakręcić spot z ważnym przesłaniem, który trafi do młodych ludzi, ale w Poznaniu chyba to się udało. Klip "Love sorry - weź się pozbieraj" ma zachęcać do tego, by wypoczywając nad Wartą, nie zostawiać po sobie śmieci.
Śmiecenie to problem każdego zakątka Polski. Wiele osób pozostawia po sobie śmieci na plaży, w lesie czy w parku. Nie inaczej jest na nadbrzeżu Warty w Poznaniu, gdzie latem wielu głównie młodych ludzi lubi spędzać popołudnia i wieczory. Problem pozostawianych tu śmieci jest na tyle duży, że w minioną sobotę zorganizowano akcję pod hasłem „Spływaj śmieciu, tej!”, w czasie której przedstawiciele władz miasta wspólnie z mieszkańcami wzięli do ręki worki i zabrali się za wspólne sprzątanie.
Co jednak zrobić, aby problem za kilka dni czy tygodni znów nie powrócił? Rada Osiedla Stare Miasto postanowiło nakręcić spot reklamowy. Jak wiemy, kampanie społeczne w Polsce często okazują się klapą, a powstałe klipy stają się obiektem drwin, czego najlepszym przykładem są niedawne produkcje mające zniechęcić młodzież do zażywania dopalaczy.
Tym razem jednak wydaje się, że kampania może zadziałać. Bohaterami spotu jest para młodych ludzi, którzy przyszli nad Wartę spędzić czas na miłosnych uniesieniach, ale trudno o romantyzm, gdy scenerią igraszek zamiast ździebeł trawy są tony śmieci. To nie tylko mało romantyczne, ale także niebezpieczne, jak sugeruje filmik.
Klip sfinansowała Rada Osiedla Stare Miasto, a za scenariusz i produkcję odpowiada agencja Guzik Owcy. Partnerami projektu byli także KontenerART i inicjatywa „Mamy rzekę”.
- Rada Osiedla ma świadomość korzyści, ale też problemów wynikających z otwarcia się miasta na rzekę. Sfinansowaliśmy pierwszy element działań promujących kulturalne zachowania i pokazujący niebezpieczeństwo wynikające z bezmyślnych zachowań – wyjaśnia Krzysztof Sroczyński, przewodniczący Komisji Rewaloryzacji Terenów Nadwarciańskich, Zieleni i Ochrony Środowiska w Radzie Osiedla Stare Miasto.
Kolejnymi elementami kampanii mają być plakaty, wlepki i strona na portalu społecznościowym.
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .