Czy brytyjscy dentyści "naciągają" pacjentów?
Dentyści mogą celowo wprowadzać w błąd swoich pacjentów w sprawie korzystania z bezpłatnych usług w ramach NHS - wszystko po to, aby skłonić ich do płacenia za prywatną usługę.
Badanie organizacji Office of Fair Trading (OFT) wykazało, że co roku aż pół miliona pacjentów niepotrzebnie płaci za prywatne leczenie stomatologiczne po otrzymaniu od swojego lekarza błędnych informacji na temat refundacji w ramach NHS.
OFT, która egzekwuje prawo ochrony konsumentów i prawa konkurencji, wezwał do natychmiastowych zmian na rynku stomatologii w Wielkiej Brytanii. - Jesteśmy głęboko zaniepokojeni sytuacją, z którą mamy tutaj do czynienia. Ona musi zostać szybko rozwiązywana. W interesie pacjentów oczywiście - podkreślił szef OFT John Fingleton.
Fingleton stwierdził, że pacjenci często nie mają dostępu do niezbędnych informacji, dotyczących np. wyboru dentysty czy informacji na temat leczenia stomatologicznego.
- Mamy również dowody na to, że niektóre osoby celowo otrzymują niedokładne informacje na temat przysługującego im prawa do leczenia w ramach NHS i możemy obiecać, że zostaną podjęte działania przeciwko lekarzom, którzy takich informacji udzielają - dodał szef OFT.
Atak organizacji konsumenckiej odpiera przedstawicielka British Dental Association. - Badania takich instytucji, jak General Dental Council tylko potwierdzają, że zdecydowana większość pacjentów jest zadowolona z opieki stomatologicznej w Wielkiej Brytanii - powiedziała Dr Susie Sanderson, przewodnicząca zarządu British Dental Association.
(A.C.)