Coca-Cola wprowadzi papierowe butelki
Koncern Coca-Cola idzie z duchem czasu i stawia na ekologię. Celem firmy jest całkowite wyeliminowanie plastiku z opakowań swoich produktów. Testowe butelki papierowe wkrótce pojawią się na Węgrzech.
Jak poinformował serwis BBC News, w początkowej fazie projektu Coca-Cola wypuści na rynek 2 tysiące papierowych opakowań. Ekologiczna butelka to projekt stworzony dla koncernu przez duńską firmę Paboco. Nowe opakowanie jest wykonane z bardzo mocnego papieru pokrytego cienką warstwą plastiku i – jak gwarantuje producent – nie wpłynie na zmianę smaku sprzedawanego w nim napoju.
Wprowadzenie prototypu papierowej butelki było poprzedzone siedmioletnim okresem pracy laboratoryjnej. Ostatecznie zdecydowano, że do nowych opakowań trafi sprzedawany na Węgrzech napój owocowy Adez.
Coca-Cola. Papierowa rewolucja na rynku opakowań
To pierwszy krok na drodze do realizacji długofalowego planu koncernu. Celem firmy jest wykorzystywanie w przyszłości wyłącznie butelek, które w stu procentach nadają się do recyklingu i są pozbawione dodatku plastiku.
Jak poinformowała stacja BBC, podobne prace laboratoryjne prowadzone są także przez inne koncerny z branży napojów. Absolut – znany producent wódki – ma przetestować papierowe butelki z alkoholowym napojem gazowanym w Wielkiej Brytanii i Szwecji. Nad podobnym opakowaniem piwa pracuje także marka Carlsberg.
Zobacz też: Pogoda długoterminowa. "Zima stulecia"? Wiemy, kiedy się skończy
Coca-cola z ekologiczną strategią
Koncern Coca-Cola od jakiegoś czasu dba o swój ekologiczny wizerunek. Firma bierze udział w akcji pod hasłem "Świat bez odpadów jest możliwy".
- W Coca‑Cola naszą największą ambicją jest "Świat Bez Odpadów" (World Without Waste). Aby ją osiągnąć, zobowiązaliśmy się, że do 2030 roku będziemy zbierać i przetwarzać taką ilość butelek i puszek, jaka trafi od nas do konsumentów. Dążymy też do tego, aby połowa składu opakowań naszych produktów pochodziła z surowców wtórnych. Chcemy, aby Świat bez Odpadów przestał być naszym celem, a stał się rzeczywistością – czytamy w komunikacie na stronie internetowej koncernu.