Co z promocją i zakupem alkoholu? Polacy zabrali głos
Na pytanie o to, czy rząd powinien ograniczyć możliwość zakupu i promocji alkoholu odpowiedzieli respondenci w sondażu United Surveys dla Wirtualnej Polski. Większość badanych zgodziła się z takim stwierdzeniem, a najwięcej zwolenników takiego pomysłu jest wśród wyborców koalicji rządzącej.
15.11.2024 18:55
W sondażu United Surveys przeprowadzonym dla Wirtualnej Polski respondentom zadano pytanie: "Czy zgadza się Pan/i ze stwierdzeniem, że rząd powinien ograniczyć możliwość zakupu i promocji alkoholu? Np. poprzez zmianę wizerunku opakowań, ograniczenia promocji cenowych na alkohol, zakaz sprzedaży alkoholu przez internet lub zakaz sprzedaży na stacjach benzynowych?".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na to pytanie twierdząco odpowiedziało 59,1 proc. badanych, z czego 28,3 proc. poinformowało, że "zdecydowanie się zgadza", a 30,8 proc., że "raczej się zgadza".
Wśród przeciwników takiego stwierdzenia 21,4 proc. osób wybrało odpowiedź "raczej się nie zgadzam", a 14,5 proc. "zdecydowanie się nie zgadzam".
5 proc. respondentów przekazało z kolei, że "nie wiedzą/trudno powiedzieć".
Więcej zwolenników ograniczenia zakupu i promocji alkoholu jest wśród wyborców koalicji rządzącej - 36 proc. ankietowanych "zdecydowanie się z nim zgadza", 33 proc. "raczej się zgadza", 15 proc. "raczej się nie zgadza", a 11 proc. "zdecydowanie się nie zgadza". 5 proc. badanych w tej grupie wybrało odpowiedź "nie wiem/trudno powiedzieć".
Inaczej sytuacja wyglądała wśród wyborców opozycji (Prawa i Sprawiedliwości oraz Konfederacji). Tam "zdecydowanie zgadza się" 18 proc. osób, 33 proc. "raczej się zgadza", 28 proc. "raczej się nie zgadza", a 17 proc. "zdecydowanie się nie zgadza". 4 proc. osób przekazało, że "nie wie/trudno powiedzieć".
U pozostałych wyborców wyniki sondażu wyglądały następująco: 33 proc. "zdecydowanie się zgadza" ze stwierdzeniem przedstawionym w pytaniu, 20 proc. "raczej się zgadza", 21 proc. "raczej się nie zgadza", a 17 proc. "zdecydowanie się nie zgadza". W tej grupie najwięcej w stosunku do pozostałych wyborców było osób niezdecydowanych - 9 proc. respondentów wybrało odpowiedź "nie wiem/ trudno powiedzieć".
Źródło: United Surveys dla Wirtualnej Polski, czas realizacji badań 11-13 października 2024 roku, metoda CATI&CAWI.
Czytaj też: