Trwa ładowanie...
d2w1nn6
Co z polskim promem? Minister Marek Gróbarczyk komentuje ustalenia WP. "Zaskakuje mnie pan"

Co z polskim promem? Minister Marek Gróbarczyk komentuje ustalenia WP. "Zaskakuje mnie pan"

Reporter WP Sylwester Ruszkiewicz ustalił, że minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk wycofuje się z budowy polskiego promu. - Też mnie pan zaskakuje. Projekt promu jest oczywiście bardzo trudny, nie idzie tak, jak chcielibyśmy. Ta wstępna koncepcja, która została przygotowana, jeśli chodzi o budowę i realizację załamała się przede wszystkim ze względów projektowych, ale absolutnie nie została wycofana - podkreślił w programie "Newsroom" WP Gróbarczyk. I zaznaczył, że w obrębie projektu należy dokonać pewnych zmian.

Powrócę do pana resortu, bo skoro Rozwiń

Transkrypcja:

Powrócę do pana resortu, bo skoro pan twierdzi, że jest taki ważny i że nie będzie znikał, to muszę spytać. Mój redakcyjny kolega z Wirtualnej Polski, Sylwester Ruszkiewicz, pisał parę dni temu, że pan podobno wycofuje się z budowy promu, którego stępkę położono kilka lat temu. A nie rozpoczęło się. Tak ma wynikać właśnie z pisma pana. No, to też mnie pan zaskakuje. Też zaskakuje? Też mnie pan panie redaktorze zaskakuje. Bo projekt promu - oczywiście on jest bardzo trudny - nie idzie tak jak chcielibyśmy. Oczywiście ta wstępna koncepcja, która została przygotowana, jeśli chodzi o budowę i realizację - ona z powodów przede wszystkim projektowych załamała się. Natomiast absolutnie nie została wycofana. Projekt musi być zrealizowany z prostego powodu. Z prostego powodu musi być zrealizowany, bo po prostu ma to, że muszą wymienić flotę promów. I za rok, dwa czy pięć lat te promy po prostu będą musiały zostać zezłomowane, bo nie dostaną już swojej klasy. Panie ministrze, ale pisze pan w tym piśmie, że będzie pan chciał poddać ponownym analizom ten projekt budowy polskiego promu. No, to ile jeszcze. Absolutnie nie. Nic takiego panie redaktorze nie powiedziałem. Prace trwają nad projektowaniem, powstały - nad budową tego promu powstała specjalna spółka Promy Polskie. Która oczekuje na zgodę UOKiK-u w ramach wspólnego działania Polskiej Żeglugi Morskiej, Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Jej celem będzie wybudowanie dla dwóch armatorów polskich promów - i to jest jak gdyby główne założenie w ramach realizacji. Oczywiście zmieniamy podłóg pierwszych wcześniejszych naszych doświadczeń, a więc w ramach tylko i wyłącznie jednego armatora zmieniamy to podejście pod kątem właśnie połączenia celów inwestycyjnych. Zaznaczam - nie armatorów, tylko celów inwestycyjnych w ramach realizacji po to, żeby poprzez efekt skali uzyskać niższą cenę. Chcemy, aby ta spółka zakontraktowała budowę promu jako realizacja programu Batory i kontynuacji tego wcześniejszego projektu. Rozumiem, że budujemy, choć powoli trzeba to jeszcze przeanalizować.
d2w1nn6
d2w1nn6
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj