Ściema na paragonach? Jest skarga na Biedronkę
Trwa ostre starcie między sieciami sklepów Biedronka i Lidl. Obie przekonują, że mają najniższe ceny. Biedronka informowała o tym nawet na paragonach. W związku z tym wniesiono skargę.
Jak informuje serwis bezprawnik.pl, Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy rozpatrzył skargę konsumenta przeciwko Jeronimo Martins Polska S.A., właścicielowi sieci sklepów Biedronka. "Skarga dotyczyła wprowadzającej w błąd reklamy na paragonach Biedronki, która sugerowała, że sieć ta utrzymuje najniższe ceny od 2002 roku i jest tańsza niż konkurencyjny Lidl" - czytamy.
Według Komisji Etyki Reklamy taki przekaz mógł wprowadzać konsumentów w błąd, gdyż brakuje odpowiednich informacji, które potwierdzałyby tę tezę. Komisja argumentuje, że "informacje, które mogłyby zweryfikować rzetelność przekazu marketingowego, nie są dostępne dla konsumentów, co narusza zasady etyki reklamy".
Wskazano także, że według badań koszyka zakupowego przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency Biedronka nie zawsze była najtańszym sklepem w Polsce.
Skargę uznano w części. Oddalono ją w zakresie zarzutu o wprowadzenie konsumentów w błąd poprzez zastosowanie nieprawdziwego przekazu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zagrożenia i szanse migracji do Europy. Eksperci mają swoje teorie
Wyniki Biedronki i Lidla
Biedronka, największa sieć handlowa na polskim rynku, w drugim kwartale zanotowała spadek sprzedaży porównywalnej i wyraźny spadek rentowności. To w dużej mierze efekt cenowej rywalizacji z Lidlem - zauważa pod koniec lipca "Puls Biznesu".
- Wolę sprzedać więcej sztuk produktu po niższej cenie niż mniej po wyższej - mówił przy okazji publikacji ostatnich wyników rocznych Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins, czyli portugalskiego właściciela Biedronki - zwraca uwagę gazeta i wskazuje, że polska sieć od miesięcy prowadzi ostrą wojnę cenową z Lidlem, którą coraz wyraźniej widać w wynikach.
Źródło: bezprawnik.pl/PAP