PolskaAwaria systemu ratownictwa medycznego. MSWiA: trwają prace nad usunięciem reszty usterek

Awaria systemu ratownictwa medycznego. MSWiA: trwają prace nad usunięciem reszty usterek

Jak poinformowało w niedzielę Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji – prace nad usunięciem awarii systemu ratownictwa medycznego wciąż trwają. Resort zapewnia jednak, że połączenia na numer alarmowy 112 funkcjonują bez problemów.

Awaria systemu ratownictwa medycznego. MSWiA: trwają prace nad usunięciem usterek
Awaria systemu ratownictwa medycznego. MSWiA: trwają prace nad usunięciem usterek
Źródło zdjęć: © Materiały WP | Adobe

Trwają prace nad usunięciem awarii systemu ratownictwa medycznego, do której doszło w sobotę. Jak przekonuje Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, awaria ta nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo Polaków.

- Dotyczy ona komunikacji między operatorem a służbami, które w tym momencie porozumiewają się telefonicznie, a nie przez system informatyczny - podało ministerstwo w rozmowie z PAP.

Resort spraw wewnętrznych zapewnił także o tym, że sam numer alarmowy 112 działa bez problemów, a każde zgłoszenie jest przyjmowane i raportowane.

Awaria systemu ratownictwa medycznego - problemy zaczęły się w sobotę po południu

Jak powiedział PAP Piotr Owczarski z Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans" w Warszawie, pierwsze oznaki awarii systemu informatycznego ratownictwa medycznego pojawiły się w sobotę po południu. Kolejne sygnały o nieprawidłowym działaniu systemu pojawiły się z kolei w okolicach godz. 21:00 jednak później wszystko wróciło do normy.

- Problemy znowu zaczęły się w niedzielę w południe, i znowu poradziliśmy sobie w ten sposób, że zapisujemy wezwania z użyciem kartki i długopisu oraz dzwonimy ze zleceniami bezpośrednio do zespołów - wyjaśnił rozmówca PAP Piotr Owczarski.

- Utrzymujemy z tymi zespołami cały czas łączność telefoniczną, żeby potwierdzić otrzymanie każdego zlecenia, aby gdzieś nie zniknęło - dodał Owczarski.

Owczarski: awaria nie wpłynęła na jakość pracy pogotowia

W jego ocenie sytuacja faktycznie może być w jakimś stopniu uciążliwa, natomiast nie spowodowała ona żadnych opóźnień w realizacji zleceń, które mogłyby wynikać z awarii systemu informatycznego.

Dodał też, że polskie pogotowie doświadczone licznymi nieoczekiwanymi trudnościami jakie przyniosła trzecia fala pandemii, potrafi bez większych problemów odnaleźć się w niekomfortowych sytuacjach, również w świetle takiej awarii. Zapewnił też, że nie miała ona wpływu na jakość pracy pogotowia i nie wpłynęła ona w żaden sposób na bezpieczeństwo pacjentów.

Źródło: PAP

ZOBACZ TEŻ: Burza po materiale o ochronie Jarosława Kaczyńskiego. Radosław Fogiel mówi o pogróżkach

Źródło artykułu:PAP
pogotowiepogotowie ratunkoweawaria systemu
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)