ŚwiatAustralijskie linie lotnicze zachęcają do szczepień. Bajeczne nagrody

Australijskie linie lotnicze zachęcają do szczepień. Bajeczne nagrody

Qantas Airways włącza się w akcję promocji szczepień. Australijscy pasażerowie, którzy przyjmą preparat przeciw COVID-19, będą mieli okazję wygrać niezwykle atrakcyjne nagrody.

Australijskie linie lotnicze zachęcają do szczepień. Bajeczna nagroda
Australijskie linie lotnicze zachęcają do szczepień. Bajeczna nagroda
Źródło zdjęć: © Qantas

- Zaoferujemy meganagrody, czteroosobowa rodzina będzie mogła przez rok bez limitów korzystać z lotów w naszej sieci połączeń – powiedział prezes firmy, Alan Joyce.

Szef Qantas Airways zapewnił, że nagroda trafi do co najmniej dziesięciu rodzin. Firma przyzna po jednej na każdy z australijskich stanów i terytoriów.

Zachęty do szczepień w Australii

Joyce przyznał, że loty bez limitów to nie wszystko. Inni pasażerowie, którzy wezmą udział w konkursie, będą mieli okazję do zdobycia bezpłatnych biletów i dodatkowych punktów w programie kolekcjonowania mil lotniczych.

Zobacz też: Nowy wariant koronawirusa w Wietnamie. Polak zdradza szczegóły

Zdaniem prezesa, akcja ma stanowić pomoc w australijskiej kampanii szczepień. Joyce zachęcił także do podobnych działań inne firmy.

- Program obejmie każdego, kto już przyjął szczepionkę i wszystkich, którzy to zrobią do końca 2021 roku - zapewnił.

Według agencji Bloomberg, pierwszą dawkę szczepionki przyjęło dotąd jedynie 4,2 mln z 26 mln Australijczyków. Tamtejsze władze skupiają się teraz na promocji przyjmowania preparatów przeciw COVID-19.

140 mln na działania promocyjne w Polsce

Z danych przedstawionych przez rząd wynika, że w sobotę przekroczyliśmy 20 mln szczepień przynajmniej jedną dawką w Polsce.

W pełni zaszczepionych, czyli dwiema dawkami preparatów od firm Pfizer/BioNTech, Moderna i AstraZeneca lub jednodawkową szczepionką Johnson & Johnson, było natomiast 6 562 897 osób.

Szef KPRM Michał Dworczyk przyznał jednak, że zauważalne są "pewne trendy spadkowe, dlatego rząd zdecydował się wprowadzić kampanie profrekwencyjne".

Wśród nich znalazły się m.in. nagrody finansowe dla gmin z wysokim wskaźnikiem zaszczepienia czy też loteria dla zaszczepionych.

- Wydamy ponad 140 mln zł na wszystkie te działania. To bardzo dużo, ale chcemy to zrobić po to, żeby jak najszybciej zaszczepić jak największą część populacji - powiedział Dworczyk.

Źródło: Wiadomości WP/PAP

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)