20 mln zł na nieudaną restrukturyzację Poczty Polskiej
Ponad 20 milionów złotych kosztowała nieudana restrukturyzacja Poczty Polskiej - wynika z kontroli NIK.
Jak wykazała kontrola - w 2005 roku w Poczcie Polskiej przeprowadzono restrukturyzację zatrudnienia, w wyniku której usunięto ze stanowisk kierowniczych ponad 450 osób. Na ich miejsce jednak zatrudniono ponad 700 nowych kierowników, w sytuacji gdy poprzedni - już na niższych stanowiskach - zachowali swoje kierownicze wynagrodzenie.
Jak podkreślił Krzysztof Wierzejski z NIK - skutkiem błędów restrukturyzacji był chaos organizacyjny i kompetencyjny, a jego efektem - wyraźny spadek jakości usług pocztowych: opóźnienia w doręczaniu przesyłek, zaginięcia przesyłek i listów, oraz znaczący wzrost liczby skarg kierowanych przez klientów do kierownictwa Poczty.
Wierzejski, dyrektor departamentu komunikacji i systemów transportowych powiedział, że jest związek pomiędzy obecnym niezadowoleniem i protestami listonoszy, a stwierdzonymi wcześniej przez NIK nieprawidłowościami zwłaszcza w sferze płac kadry kierowniczej Poczty Polskiej.