Trwa ładowanie...

Jak wybrnąć z "ostrego cienia mgły"? Opublikowano kolejne maile

Do sieci trafiły kolejne maile, mające pochodzić z prywatnej skrzynki Michała Dworczyka. Wynika z nich, że otoczenie premiera miało szukać sposobu na poradzenie z kryzysem wizerunkowym wynikającym z przekazaniem olbrzymich dotacji z budżetu dla TVP zamiast na wsparcie polskiej onkologii. Jeden z doradców premiera miał sugerować, by wykorzystać do tego wpadkę Andrzeja Dudy z akcji #hot16challenge2.

Jak wybrnąć z "ostrego cienia mgły"? Opublikowano kolejne maile Jak wybrnąć z "ostrego cienia mgły"? Opublikowano kolejne maile Źródło: East News, fot: Zbyszek Kaczmarek/REPORTER
d30tnf2
d30tnf2

Z kolejnej wiadomości mającej pochodzić ze skrzynki mailowej szefa KPRM Michała Dworczyka wynika, że jeden z doradców premiera miał pomysł na wykorzystanie akcji #hot16challenge do wzmocnienia wizerunku Mateusza Morawieckiego i Andrzeja Dudy. Zainicjowana przez rapera Solara akcja miała na celu zbieranie funduszy na rzecz personelu medycznego, który walczył z koronawirusem.

Rap Dudy nie wzmocni wizerunku rządu

Z maila, którego autorem miał być jeden z doradców Morawieckiego wynika, że środowisko premiera dostrzegło, że rap Andrzeja Dudy spotkał się falą krytyki. "PAD jest krytykowany trochę za dziwny tekst, ale przede wszystko za to, że włącza się w akcję zbiórki na służbę zdrowia zamiast systemowo rozwiązać problem" - czytamy w mailu. Autor wiadomości zwraca jednak uwagę, że w jego ocenie to hipokryzja, bo wspieranie WOŚP przez polityków nie spotyka się z podobnym reakcjami.

W dalszej części maila autor miał sugerować, by wykorzystać tę sytuację do wyjścia z kryzysu wizerunkowego rządu związanego z przekazaniem olbrzymiej dotacji na rzecz TVP. "Cały czas odbija się nam ta zbitka >dwa miliardy na TVP zamiast na onkologię<. Zjawisko roznosi się w internecie także wśród normalsów – to potencjalnie bardzo dla nas niebezpieczne" - podkreślił.

Artykuł 4. NATO? Generał mówi, co jest ważniejsze

"2 miliardy na TVP? Proszę bardzo, PAD daje trzy"

Autor maila miał zasugerować, by wpadkę Dudy wykorzystać do wznowienia kampanii dotyczącej zapowiadanego przez rząd Funduszu Medycznego, który nie spotkał się z zainteresowaniem opinii publicznej. "Broń Boże nie chodzi o to, żeby znowu rapować. Wręcz przeciwnie, to jest niebezpieczne i łatwo się pośliznąć" - czytamy.

d30tnf2

Rzekomy doradca Mateusza Morawieckiego miał inny pomysł na promocję rządowego planu. "Gdyby prezydent samodzielnie, wspólnie z tobą, bo ciebie do tego jakby nie było nominował, nie urządzał kolejnej schematycznej konferencji prasowej, tylko wrzucił krótkie wideo, w którym powiedziałby na luzie, że dajemy na onkologię nie dwa, a trzy miliardy i to jeszcze przed wyborami" - miał zaproponować autor wiadomości.

Rzekomy doradca premiera miał podkreślać, że na odbiorców znacznie lepiej podziała hasło o trzech miliardach niż enigmatyczny Fundusz Medyczny. "2 miliardy na TVP? Proszę bardzo, PAD daje trzy" - czytamy,

Na wiadomość miał zareagować członek zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju Tomasz Fill, który zgodził się, że hasło trzech miliardów na onkologię musi na nowo wybrzmieć w mediach, ale na pewno nie poprzez nawiązania do #hot16chellenge2. "Z tej wpadki trzeba wyjść, ale nie w taki sposób, żeby ją ciągle przypominać" - napisał. Z opinia Filla zgodzić miał się również szef KPRM Michał Dworczyk.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d30tnf2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d30tnf2
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj