Zmniejszyła się strata grupy ITI
Grupa ITI zmniejszyła stratę w skali roku i w I kw. 2008 strata
netto, przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniosła
7,99 mln euro wobec 9,32 mln euro straty rok wcześniej. Przychody
wzrosły w tym czasie do 148,76 mln euro wobec 99,91 mln euro rok
wcześniej.
W pierwszym kwartale 2008 roku Grupa ITI zarobiła dokładnie 148 761 tys. euro, czyli o 48,9% więcej niż w początkowych miesiącach ubiegłego roku, w których osiągnęła przychody skonsolidowane w wysokości 99 913 tys. euro. Koncern odnotował wzrost o 25 %, do poziomu 39 377 tys. euro wskaźnika EBITDA z działalności kontynuowanej, który po uwzględnieniu działalności w trakcie rozwoju (czyli uruchomienia platformy cyfrowej "n") zwiększył się o 61%, do poziomu 26 179 tys. euro.
Największą część przychodów Grupy ITI zapewniła jej Grupa TVN (czyli telewizja TVN i portal Onet.pl), która zarobiła w poprzednim kwartale 113 241 tys. euro, o 33,6% więcej niż w tym samym okresie 2007 roku. Najbardziej jednak wzrosły wpływy platformy cyfrowej "n", która w pierwszych trzech miesiącach ubiegłego roku zarobiła 4 569 tys. euro, natomiast w ciągu roku jej przychody wzrosły o 350% i wyniosły w początkowym kwartale bieżącego roku dokładnie 15 966 tys. euro
Z kolei należące do Grupy ITI Multikino zarobiło od stycznia do marca 2008 roku 21 192 tys. euro, czyli o 51,7% więcej niż 13 974 tys. euro przychodów w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Wydawnictwo Pascal zapewniło natomiast koncernowi wpływy w wysokości 1 606 tys. euro (1 292 tys. przed rokiem), a klub piłkarski Legia Warszawa - 1 170 tys. euro (930 tys. euro rok temu).
Z kolei koszty finansowe netto poniesione przez Grupę ITI w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniosły 10 668 tys. euro, podczas gdy w pierwszych trzech miesiącach ubiegłego roku były równe 14 478 tys. euro. Koncern wydał też 13 838 tys. euro netto na spłatę odsetek (przed rokiem przeznaczył na to 10 963 tys. euro netto).
- Grupa ITI systematycznie realizuje przyjęty planu rozwoju we wszystkich segmentach prowadzonej działalności biznesowej: rozwija technologiczny know-how oraz wprowadza nowe produkty mające na celu ulepszanie oferty zarówno dla reklamodawców, jak i widzów - komentuje sytuację finansową koncernu Wojciech Kostrzewa, prezes zarządu i dyrektor generalny firmy. - Jestem przekonany, że kontynuując tę strategię wciąż będziemy odnosić sukcesy również dlatego, że posiadamy oddanych i zmotywowanych pracowników w całej Grupie ITI - dodaje.