Zebrano ponad 1,9 mln zł w akcji TVP "Reklama dzieciom"
Ponad 1,9 mln zł przyniosła tegoroczna edycja akcji charytatywnej
Telewizji Polskiej "Reklama Dzieciom". Kwota ta zostanie podzielona
między ubiegające się o pomoc instytucje, organizacje i
stowarzyszenia zajmujące się wsparciem najmłodszych.
28.12.2007 08:00
W tym roku akcję "Reklama Dzieciom" wsparły następujące firmy: Nestle Polska (marki Winiary i Nescafe), Jeronimo Martins, Netia SA, PZU S.A., L' Oreal Polska, McDonalds Polska Sp. z o.o., BZ WBK AIB Tow. Fun. Inwest. S.A., Coca Cola Poland Services Ltd, Unilever Polska, Amplico Life S.A., Avans Polska Sp. Z o.o.
Głównym punktem tegorocznej edycji "Reklamy Dzieciom" był jak co roku nadawany w Wigilię w TVP1 specjalny blok reklamowy (jedyny w tym dniu na antenach TVP), z którego cały dochód przeznaczany jest na potrzeby dzieci. Koszt 30-sekundowego spotu w tym bloku był w Wigilię br. ponad dwukrotnie wyższy od ceny najdroższego bloku reklamowego w grudniowym cenniku Telewizji Polskiej.
Tegoroczny dochód z akcji zostanie podzielony między instytucje i organizacje, które złożą odpowiedni wniosek w Biurze Zarządu i Spraw Korporacyjnych TVP. Dokument ten jest zamieszczony na stronie www.tvp.pl, w załączniku razem z zasadami akcji. Wnioski będą przyjmowane do 31 grudnia 2007 r., (decyduje data stempla pocztowego). Powołana przez TVP Komisja ds. darowizn rozpatrzy i zaopiniuje wnioski, a lista beneficjentów tegorocznej akcji zostanie ogłoszona w pierwszym kwartale 2008 r.
W ubiegłej edycji dzięki hojności reklamodawców wsparcie finansowe otrzymało 56 placówek. Było wśród nich m.in. Stowarzyszenie "Łódzkie Hospicjum Dla Dzieci" (pieniądze z "Reklamy Dzieciom" umożliwiły zakup respiratora), Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci z Zaburzeniami Genetycznymi GEN (pomoc przeznaczono na rehabilitację) czy Towarzystwo Przyjaciół Dzieci (zabieg implantacji stymulatora bodźców nerwowych).
Akcja "Reklama Dzieciom" prowadzona jest przez Telewizję Polską od 15 lat. W tym okresie udało się zebrać ponad 16 mln złotych.