Zaskakujące wyniki Radia Maryja
Toruńska rozgłośnia w ostatnich dziesięciu latach straciła blisko połowę słuchaczy. Teraz ich powoli odzyskuje i znów rośnie w siłę - pisze "Rzeczpospolita".
11.07.2011 | aktual.: 12.07.2011 09:56
Stacja założona przez o. Tadeusza Rydzyka jest wciąż najchętniej słuchaną rozgłośnią katolicką w Polsce. Jak wynika z badania instytutu Millward Brown SMG/KRC, średnio każdego dnia słucha jej około miliona odbiorców (2,15% słuchających), co oznacza, że jest piątą stacją w Polsce pod względem popularności.
Jednak Radio Maryja jest jedną z zaledwie czterech rozgłośni, które w ostatnim roku zwiększyły liczbę słuchaczy. W okresie kwiecień-czerwiec 2010 r. słuchało je średnio 1,93% radiosłuchaczy. W analogicznym okresie tego roku liczba ta wzrosła o 0,22 punktu procentowego - pisze "Rzeczpospolita".
Popularność toruńskiej rozgłośni w ostatnich dziesięciu latach stopniowo topniała. Jeszcze w 2001 r. według badania Millward Brown SMG/KRC jego udział w rynku słuchaczy wynosił 3,95%, w 2004 r. było to 2,09%.
Jak podkreśla dziennik, słuchalność na chwilę wzrosła do 2,34% w zwycięskim dla PiS 2005 r. Później radio znów traciło słuchaczy. Najgorzej było w 2008 r., gdy słuchało go średnio 1,78% odbiorców. Od tego momentu słuchalność ponownie rośnie.
Według medioznawcy z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego prof. Jacka Dąbały, z którym rozmawiała "Rzeczpospolita", wzrost nie jest imponujący, ale "wciąż wiele innych rozgłośni może Radiu Maryja zazdrościć".