Trwa ładowanie...

Zarzuty dla znanej sieci. "Zamawiasz talerze, a w koszyku już jest parasolka"

Jeden ze znanych sklepów oferujących sprzedaż online stosował nieuczciwą praktykę. W koszykach lądowały niechciane produkty, o których klient często dowiadywał się dopiero po otwarciu paczki. Sprawą zajął się UOKiK.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjneŹródło: Getty Images, fot: Xavier Lorenzo
d2n5kd4
d2n5kd4

Spółka Duka International została oskarżona przez Prezesa UOKiK o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, co może skutkować karą wynoszącą nawet do 10 procent obrotu.

Duka, znana w Polsce firma oferująca artykuły gospodarstwa domowego i elementy wyposażenia wnętrz, sprzedaje swoje produkty zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. UOKiK poinformował, że w koszykach klientów decydujących się na zakup przez internet, mogły pojawiać się niechciane przedmioty - "Zamawiasz talerze, a w koszyku już jest parasolka" - tłumaczył UOKiK.

"Prezes UOKiK postawił spółce Duka zarzut naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Do koszyków osób korzystających ze sklepu internetowego duka.com, bez ich uprzedniej zgody, mogły być automatycznie dodawane produkty" - podano w komunikacie UOKiK.

d2n5kd4

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz też: Sensacja archeologiczna w Pompejach. Niebywałe, co znaleziono pod ziemią

Jeśli klient nie chciał nabyć dodatkowego przedmiotu, musiał usunąć go ręcznie - o ile zauważył, że w jego koszyku znajduje się niechciany towar. Gdy podczas składania zamówienia informacja ta uszła uwadze, można było jeszcze dokonać zwrotu, ale to wiązało się ze stratą dodatkowego czasu oraz pieniędzy na wysyłkę.

"Przedsiębiorca nie może podejmować decyzji za konsumentów ani próbować wpływać na ich zamówienia poprzez automatyczne dodawanie produktów do koszyka w sklepie internetowym. Może to bowiem prowadzić do zakupu niechcianego artykułu, którego zwrot wywoła po stronie konsumentów uciążliwości i będzie wymagał poniesienia dodatkowych kosztów przesyłki" - wyjaśnił Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Jak zaznaczono, praktyka stosowana przez wspomniany sklep internetowym może być tzw. dark patterns. Ta metoda polega na nieuczciwym wykorzystywaniem wiedzy o zachowaniach konsumentów w internecie. Takie działanie ma na celu wpłynięcie na decyzje klientów.

d2n5kd4

Źródło: epoznan.pl

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2n5kd4
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2n5kd4
Więcej tematów