Zakopane. Szykuje się rewolucja, która zmieni krajobraz
Zakopane się zmieni? Jest projekt uchwały krajobrazowej. Przewiduje się, że uchwała może wejść w życie za rok. Wówczas mogą zniknąć szpecące reklamy, które zalewają to miasto.
Projekt uchwały krajobrazowej, której celem jest likwidacja szpecących, wielkogabarytowych billboardów z Zakopanego oraz standaryzacja szyldów reklamowych w mieście pod Giewontem, została w poniedziałek wyłożona do publicznego wglądu - informuje PAP.
Marta Gratkowska kierowniczka Biura Planowania Przestrzennego Zakopanego przekazała, że "uchwała dotyczy sposobu reklamowania na terenie Zakopanego, dopuszczonych form ogrodzeń i małej architektury".
Tłumaczyła także, że celem jest zlikwidowanie dużych reklam głównie przy Zakopiance i wjeździe do miasta. Reklamy usług czy obiektów turystycznych zostaną, jednak "przy określonych gabarytach".
Do końca stycznia mieszkańcy Zakopanego będą mogli zgłaszać swoje uwagi do projektu uchwały.