d1y3p12

Zaćmienie słońca. NASA pokazała zdjęcia z kosmosu

Jeden z astronautów NASA w mediach społecznościowych opublikował zdjęcia zaćmienia słońca widocznego z kosmosu. Widok robi wrażenie.
Zaćmienie słońca. NASA pokazała, jak wygląda zaćmienie słońca w kosmosie
Zaćmienie słońca. NASA pokazała, jak wygląda zaćmienie słońca w kosmosieŹródło: NASA
d1y3p12

Zaćmienie słońca. NASA pokazała widok z kosmosu

Astronauta Chris Cassidy, który przebywa na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej opublikował w mediach społecznościowych zdjęcia, na których widać, jak prezentuje się zaćmienie słońca w kosmosie. Pokazał też powstający "niebiański cień", który przelatuje nad naszą planetą. Fotografie astronauty robią duże wrażenie.

Jak wygląda zaćmienie słońca w kosmosie? Doskonale jest to widoczne na zdjęciach Cassidy'ego. Widać na nich czarną plamę na powierzchni Ziemi. To właśnie tam jest jest zaćmienie. Post Cassidy'ego przypominał zdjęcie Ziemi wykonane w Wigilię Bożego Narodzenia w 1968 roku.

Kiedy było zaćmienie słońca?

Do zaćmienia słońca doszło 21 czerwca. Zaćmienie słońca najbardziej widoczne będzie w środkowej Afryce, w rejonie Konga, Sudanu, Etiopii i Erytrei. Obserwatorzy będą mogli je oglądać na półwyspie Arabskim, na pograniczy Pakistanu z Indiami, w Himalajach, południowej części Chin i w Tajwanie.

d1y3p12

Było to pierścieniowe zaćmienie słońca. Nazwa ta pochodzi od wywoływanego efektu, który przez astronomów został nazwany "pierścieniem ognia". Pierścieniowe zaćmienie powstaje wtedy, gdy w chwili zjawiska tarcza Księżyca jest nieco mniejsza od tarczy Słońca. Wtedy na niebie tworzy się świetlista obręcz. Zjawisko inaczej zwane jest także obrączkowym zaćmieniem słońca.