Z tej klasy Polacy nie chcą wychodzić, bo jest "nasza"
Niemal jedna trzecia dorosłych Polaków zarejestrowała się w jakimś portalu społecznościowym. Najbardziej zainteresowani tą sferą internetu są ludzie młodzi - w wieku 18-24 lata, a także ponad połowa internautów w wieku 25-34 lata. Prawie wszyscy zarejestrowani w co najmniej jednym portalu społecznościowym, są użytkownikami serwisu Nasza-klasa - wynika z sondażu CBOS przesłanego Wirtualnej Polsce.
Drugim pod względem popularności (14% użytkowników) jest międzynarodowy portal Facebook (co ciekawe, założony w 2004 roku przez dwudziestoletniego wówczas Marka Zuckerberga). Na trzecim miejscu jest GoldenLine.
Zdecydowanie najczęściej w portalach społecznościowych rejestrują się uczniowie i studenci. Częściej niż inni z serwisów tych korzystają pracownicy spółek właścicieli prywatnych i państwa. Rzadziej niż pozostali rejestrują się natomiast emeryci i renciści oraz robotnicy niewykwalifikowani.
Uczestnikom portali społecznościowych zdecydowanie najczęściej zależy na utrzymywaniu kontaktów ze znajomymi. Cel taki podaje ponad połowa internautów (53%). Niemal tak samo liczna grupa użytkowników internetu próbuje zaspokoić własną ciekawość (49%), a 46% internautów ma nadzieję na odnowienie dawnych znajomości.
Według Internet World Stats pod koniec 2009 r. liczba internautów na całym świecie wynosiła dwa miliardy, w samej Polsce zaś ponad 20 milionów (52%).